خبر فوری

سیزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان/ حضور 670 ناشر در قالب 550 غرفه

هرمزبان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از حضور 670 ناشر در قالب 550 غرفه در سیزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علیرضا درویش نژاد در جمع اهالی رسانه و مطبوعات استان هرمزگان، عنوان کرد: کتاب مطالعه ویژه فرهنگی مردم است و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که به یک مطالبه دائمی و روزمره تبدیل شود.

وی افزود : کتاب و مطالعه باید به یک مبنا و بسته در زندگی روزمره مردم تبدیل شود در این صورت است که تحول فکری عمیقی در کل جامعه ایجاد و نگاه مردم به زندگی و فلسفه زیستن تغییر خواهد کرد.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان به اثرات و نقش مطالعه اشاره کرد و عنوان داشت : مطالعه باغث متحول شدن جامعه ، استعدادها ، استقرار آرامش در زندگی می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نمایشگاه کتاب را عمده ترین شاخص خدمات رسانی فرهنگی به مردم و جامعه دانست و اظهار کرد : اولین دوره نمایشگاه کتاب در هرمزگان به سال 71 بر می گردد که از آن زمان تاکنون دوازده دوره برگزار شده است و امسال شاهد برگزاری سیزدهمین دوره با نگاهی متفاوت و خاص هستیم .

درویش نژاد به ویژگی های خاص نمایشگاه امسال اشاره کرد و بیان کرد : حضور 56 ناشر و نمایندگی نشر کتاب های خارجی و 50 غرفه رسانه های دیجیتال و برگزاری کارگاه های تخصصی گسترش فرهنگ مطالعه با حضور اساتید دانشگاه و نویسندگان ، رونمایی از کتب نویسندگان هرمزگانی، حضور 7 ناشر استانی ، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری نمایشگاه سیزدهم کتاب در هرمزگان است .

وی نمایشگاه کتاب هرمزگان را بزرگترین نمایشگاه کتاب استانی در کشور قلمداد کرد و افزود : استقبال و حضور ناشران در نمایشگاه کتاب هرمزگان قابل مقایسه با سایر استان ها نیست و از لحاظ تعداد غرفه ، تعداد ناشران و مساحت نمایشگاه هرمزگان در بین استان ها ی کشور رتبه برتر و نخست را دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به آمار و ارقام نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت : در نمایشگاه امسال 560 ناشر و نمایندگی نشر از سراسر کشور ، 53 ناشر و نمایندگی نشر خارجی ، 50 مؤسسه عرضه محصولات رسانه های دیجیتال که مجموعا 670 ناشر در قالب 550 غرفه حضوری فعال خواهند داشت که علاوه بر آن باید ناشران استانی ، انجمن های فرهنگی هنری و تشکل های مردمی را نیز اضافه کرد.

درویش نژاد به ارائه تعداد عناوین کتاب ها پرداخت و اذعان داشت : در بخش کتب داخلی 56 هزار عنوان و در بخش بین الملل 10 هزار عنوان که در مجموع 66 هزار عنوان کتاب در سیزدهمین نمایشگاه عرضه می شود .

وی به بهره مندی مردم از تخفیف خرید کتاب اشاره کرد و گفت : امسال مردم می توانند کتاب های مورد نیاز خود را با تخفیف 30 درصد تهیه نمایند که 20 درصد از طریق یارانه خرید کتاب و 10 درصد نیز توسط ناشران اختصاص داده می شود.

دبیر سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان یاد آور شد : در مجموع، 100 میلیون تومان برای یارانه خرید کتاب اختصاص داده شده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد .

وی در پایان از اهالی رسانه ، مطبوعات ، خبرگزاری ها ، صدا و سیما در پوشش خبری مناسب و همچنین حمایت های ویژه استاندار هرمزگان تقدیر و تشکر کرد.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان 10 بهمن ماه ساعت 30/17 در محل دائمی نمایشگاه های هرمزگان با حضور معاون اداری، مالی و پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، استاندار هرمزگان ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس و جمعی از مقامات در محل دائمی نمایشگاه ها واقع در سه راه جهانبار افتتاح می شود.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر: 3555

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید