خبر فوری

صدور ۱۵۰ گواهی نامه آموزش در بخش صنایع دستی هرمزگان

سهراب بناوند معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت:از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰ گواهی نامه آموزش در بخش صنایع دستی استان صادر شده است.
وی افزود: این افراد در مراکز آموزش صنایع دستی و مراکز فنی و حرفه‌ای در بخش صنایع دستی آموزش دیده اند.
معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: این افراد بیشتر در حوزه البسه محلی و مشتقات آن مانند گلابتون‌دوزی، کمه‌دوزی، خوس‌بافی، خوس‌دوزی، شک‌بافی و تراش سنگ و صدف آموزش دیده اند و گواهی دریافت کردند.
سهراب بناوند افزود:هرمزگان ۵ مرکز آموزش در بخش صنایع دستی دارد.
وی گفت: بیش از ۹۰ درصد از ۶۷ هزار نفرفعال در زمینه تولیدات صنایع دستی هرمزگان بانوان هستند.

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: هرمزگان رتبه نخست کشوری در زمینه صدور کارت اشتغال صنایع دستی دارد.
سهراب بناوند افزود: سال گذشته صادرات صنایع دستی هرمزگان به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، ترکیه، انگلستان، هند و کانادا بیش از دومیلیون دلار ارز آوری داشت.

مهم‌ترین محصولات صادر شده حصیر، سفال، محصولات چوبی و گلیم بوده است.
شهرستان‌های بندرلنگه، بندرعباس، حاجی آباد، سیریک  بیشترین تولیدات در بخش صنایع دستی هرمزگان را دارند.

هرمزگان 42 رشته در بخش صنایع دستی دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید