خبر فوری

افتتاح اولین بازارچه محصولات صندوق خرد زنان روستایی در قشم

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، یزدان پناه تصریح کرد: با توجه به اهمیت دسترسی زنان روستایی به منابع مالی رسمی و تحقق کسب و کارهای پایدار صندوق های خرد تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مدیریت تاکنون 8 صندوق خرد زنان روستایی در روستاهای (کورزین، تنبان، برکه خلف، دهخدا، طولا،سوزا،هفت رنگو، طبل) با هدف حمایت از افراد توانمند و کارآفرین واجد شرایط در ایجاد کسب و کارهای خرد برگزار کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی قشم افزود: در این 8 صندوق بالغ بر 262 نفر از زنان روستایی با میزان سرمایه در گردش یک میلیارد و 490 میلیون ریال عضویت دارند.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات 900 میلیون ریالی از صندوق کار آفرینی امید به صندوق های خرد زنان روستایی اظهار کرد: طرح های عمده ای شامل 8 کارگاه خیاطی، 8 کارگاه صنایع دستی و 20 کارگاه دام سنتی ،2 کارگاه پروش قارچ ، 8 کارگاه شیرینی پزی و ترشی سازی ،20 اقامتگاه بومگردی و غیره به مرحله اجرایی رسیده است.

یزدان پناه اضافه کرد: غرفه های این نمایشگاه شامل دو بخش صنایع دستی و غذاهای سنتی می‌باشد.

وی در پایان گفت: هدف از افتتاح نمایشگاه استفاده از ظرفیت های بومی و نقش آفرینی موثر زنان در اقتصاد شهرستان و کمک به معیشت خانوار های روستایی می‌باشد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید