خبر فوری

برگزاری نخستین نشست کمیته فنی مدیریت پسماند شهرستان سیریک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان

مدیر شبکه بهداشت ود رمان شهرستان سیریک با اشاره به اینکه توجه به محیط زیست و حفظ سلامتی انسان و دیگر موجودات، یکی از اصول اساسی در بقای زندگی است، افزود: توجه به امر بهداشت و سلامت جامعه و رعایت جنبه های پیشگیری قبل از درمان بدون توجه به سیستم های جمع آوری و دفع مواد زاید که یکی از دلایل اصلی آلودگی در شهرها و روستاهای کشور است، امکان پذیر نیست.

دکتر غلام رحیمی گفت: با توجه به رابطه تنگاتنگ بهداشت و توسعه در همه جوامع، بویژه در جوامع روستایی و نقش مؤثر جمع آوری و دفع اصولی پسماندها در ارتقاء وضعیت بهداشت محیط روستاها، ضرورت دارد وضعیت موجود مدیریت پسماند روستایی و عوامل مؤثر بر ارتقاء شاخص های جمع آوری و دفع پسماندهای روستاها مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای اجرایی آن مشخص گردد.

وی افزود: عدم مدیریت پسماندهای شهری و روستائی، اعم از مواد زائد انسانی، حیوانی و گیاهی به دلیل وجود انواع مختلف پس مانده های غذایی با رطوبت و حرارت متناسب و پناهگاه هایی که همواره در توده زباله وجود دارد، از عوامل اصلی و مولد بسیاری از بیماری های انسان و حیوانات است که علاوه بر ایجاد بیماری، تعفن و زشتی مناظر، در حد بسیار وسیعی موجب آلودگی آب، خاک و هوا می شود.

عبدالکریم احمدی، کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت به تشریح وضعیت فعلی زباله و پسماند شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: عدم مدیریت پسماندهای شهری و روستائی، اعم از مواد زائد انسانی، حیوانی و گیاهی به دلیل وجود انواع مختلف پس مانده های غذایی با رطوبت و حرارت متناسب و پناهگاه هایی که همواره در توده زباله وجود داردریال از عوامل اصلی و مولد بسیاری از بیماری های انسان و حیوانات است که علاوه بر انتشار و انتقال بیماری، ایجاد بو و چشم اندازهای بد، در حد بسیار وسیعی موجب آلودگی آب، خاک و هوا می شود. مدیریت پسماند یعنی مدیریت جمع آوری، حمل و نقل، پردازش، بازیافت، دفع و انهدام زباله ها و مواد زاید است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید