خبر فوری

حمایت قاطع هزار و 700 زن فرهیخته از عملکرد شورای نگهبان

هرمزبان:یک هزار و 700 زن فرهیخته کشور در بیانیه‌ای حمایت خود از عملکرد شورای نگهبان را اعلام کردند، در بخشی از این بیانیه آمده است: به نظر می‌‌رسد برخی جریان‌های سیاسی پس از مشخص شدن آمار غیر رسمی از وضعیت رد صلاحیت افراد مورد حمایت خود، تلاش می‌کنند شورای نگهبان را مورد هجمه قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،یک‌هزار و 700 زن فرهیخته کشور با انتشار بیانیه‌ای از عملکرد شورای نگهبان در موضوع بررسی صلاحیت کاندیداهای نمایندگی مجلس حمایت کردند، در این بیانیه آمده است:

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) ، به عنوان دومین انقلاب اسلامی بعد از انقلاب نبوی در جهت تحقق فرامین اسلامی در تمامی شئونات بشری، نمونه بارزی از مردم سالاری دینی است که از آرمان‌هایش برقراری عدالت اسلامی، اجرای درست موازین اسلامی است؛ عدالتی که اگر نظارت بر آن صورت نگیرد قطعاً در رسیدن به سرمنزل مقصود دچار مشکلاتی خواهد شد.

در این راستا شورای نگهبان، به عنوان چشم بینا و متخصص در امور فقهی و حقوقی در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی از اهمیت بی نظیری برخوردار است به طوری که در بررسی تطبیق یا عدم تطبیق قوانین مصوب مجلس با اصول اسلام و قانون اساسی و در زمینه نظارت بر صلاحیت کسانی که سودای ورود به درون ساختارهای نظام را در سر دارند، ضامن اسلامی ماندن نظام جمهوری اسلامی است .

امام خمینی (ره) در زمینه اهمیت شورای نگهبان و حفظ شأن این شورای محترم می‌فرمایند: « من به این آقایان هشدار می‏‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‏شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‏نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقۀ شخصی‏مان باشد احترام بگذاریم …» (25/02/1363)

نهال نوپایی که به دست امام خمینی(ره) بنیان گذاری شد و امروز به برکات رهبری با درایت معظم انقلاب اسلامی و خون شهدای و ایثارگران و دانش بومی دانشمندان جوان آن به درختی تنومند تبدیل شده است که به قطع این شجره طیبه اگر از درون مورد هجوم قرار نگیرد و اصلح‌ترین دولتمردان و نمایندگان مجلس به عنوان خدمتگزاران مخلص و بصیر انتخاب شوند هیچ گردبادی آن را از پای نخواهد انداخت از این رو است که امام خمینی (ره) در مورد اهمیت رأی شورای نگهبان می فرمایند: «مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی‏‌گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید؛ اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی ‏الارض باید قرار بگیرد.» (صحیفه امام ، ج 14،اهمیت مجلس شورای اسلامی و بیان وظایف نمایندگان مجلس)

به لطف خدا شورای نگهبان در طی این 38 سال در 9 دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یازده دوره انتخابات ریاست جمهوری و 4 دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به بهترین صورت ممکن از عهده وظیفه خود بر آمده است و امسال نیز با همین روند مرحله تأیید صلاحیت داوطلبین دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را برگزار می‌کند.

اما به نظر می‌ رسد برخی جریان‌های سیاسی پس از مشخص شدن آمار غیر رسمی از وضعیت رد صلاحیت افراد مورد حمایت خود، تلاش کرده و می‌کنند اعلام نظر هیأت‌های نظارت درباره چهره‌های منسوب به خود، شورای نگهبان را مورد هجمه قرار دهند تا جایی که « نهضت شکایت» از هیأت‌های نظارت و شورای نگهبان را کلید زده‌اند!

عملی که تحت هر شرایطی درست نیست و باعث تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد، چیزی که دشمنان نظام بر آن سرمایه گذاری زیادی کرده اند و از منظر امام خمینی(ره) «دیکتاتوری همین است که نه به مجلس سر فرو می‌آورند و نه به قوانین مجلس و نه به شورای نگهبان و نه به تأیید شورای نگهبان.»

از این رو یک هزار و 700 نفر از زنان فرهیخته در حمایت قاطع از عملکرد شورای نگهبان و با یادآوری این نکته به برخی از جریانات که نظارت این شورا استصوابی است، از این شورای محترم انتظار داریم به عنوان نهادی قانون مدار این است که طبق قانون عمل کند و زیر بار خواسته ها و مطالبات غیر قانونی و فرا قانونی نرود و حق‌الناس را به نحو اکمل و احسن به جا آورد، هر چند پیشینه شورای نگهبان نیز به عنوان دژ مستحکم نظام چیزی به غیر از این مسئله را نشان نمی دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

کد خبر: 3527

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید