خبر فوری

برگزاری نشست هم اندیشی با جهادکشاورزی شهرستان رودان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی طرح احیاء و تعادل بخشی جلسه ای با حضور اداره منابع آب و جهاد کشاورزی شهرستان رودان برگزار شد.  

رئیس اداره منابع آب شهرستان رودان  هدف از برگزاری این نشست ها را توجه بیشتر به اهمیت موضوع آب و بحرانهای پیش رو بیان کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی ، نقش بهره برداران در رعایت الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف بهینه آب برای مدیریت صحیح و بهینه این منابع، ضروری و ارزشمند است.

وی افزود : اصلاح الگوی گشت یکی از مهمترین آیتم های طرح احیاء و تعادل بخشی است که باید به کمک جهاد کشاورزی صورت پذیرد و این موضوع بدین صورت است که محصولات کم آب با درآمد مناسب را برای کشاورزان بستر سازی و آموزش و توجیه شود .

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودان نیز قول مساعد داد در راستای اطلاع رسانی وتشویق کشاورزان به رعایت مصرف بهینه منابع آب و همچنین استفاده ازسیستم های آبیاری مدرن به جای آبیاری سنتی همکاری بیشتری با اداره منابع آب این شهرستان داشته باشد.

در پایان و پس از بیان نظرات ، درخواستها و پیشنهادات حاضرین، مواردی همچون رعایت الگوی کشت و امتناع از کشت محصولات پر مصرف آبی ، خودداری بهره برداران از انتقال آب به اراضی مجاور، مراجعه بهره برداران به اداره جهاد کشاورزی جهت اجرای آبیاری مدرن مورد تصویب قرار گرفت.ش

 

 

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید