خبر فوری

آگاه سازی زنان نقش پررنگی در کاهش آسیب اجتماعی و سلامت جامعه دارند

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان دکتر عباس ابراهیمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جاسک گفت: آسیب های اجتماعی نوعی بی نظمی است که چالش برای ارزش های محوری جامعه سلامت و در بستر جامعه و متأثر از نابرابری های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، به مسائلی نظیر بیکاری، فقر، طلاق و اعتیاد منجر می شود.

وی افزود: جامعه ما جامعه ای است که زنان محور اصلی شکل گیری مدیریت خانواده هستند و به همین خاطر می گوییم از دامن زن مرد به معراج می رود. اگر این جایگاه دچار آسیب بشود، قطعاً مدیریت هماهنگی که باید بین خانواده و جامعه باشد، از بین می رود.

دکتر عباس ابراهیمی تأکید کرد: مهم ترین محور آسیب اجتماعی، زنان جامعه هستند و مهم ترین راه آگاهی بخشیدن به خانم ها، فرهنگ سازی است که به میزانی که زنان آگاهی بیشتری داشته باشند، نقش پررنگ تری در کاهش آسیب اجتماعی و سلامت جامعه ایفا می کنند.

سمیه حسینی، مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان جاسک گفت: زنان به واسطه نقش محوری که در شکل گیری مدیریت خانواده دارند، تا حد زیادی از بروز آسیب اجتماعی جلوگیری می کنند و یکی از برنامه های این مرکز با همکاری برون بخشی سازمان های دیگر است که با برگزاری کلاس های آموزشی مختلف برای خانم ها و فرهنگ سازی با هدف آگاهی بخشی و بالا بردن سطح آگاهی اجتماعی است.

وی تصریح کرد: نا آگاهایی در حوزه زنان داریم که خود آسیب زا هستند که اگر نقش محوری آگاهی بخش خانم ها بالاتر برود، بسیاری از آسیب ها به خصوص در بخش ناباروری اجتماعی کاهش می یابد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید