خبر فوری

بندرعباس باید به یک شهر بندری نمونه در تمامی ابعاد تبدیل شود

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، با بیان اینکه طرح و بیان مشکلات موجود آسان است اما تنها با طرح و بیان، مشکلات برطرف نمی شوند، عنوان کرد: برای رفع مشکلات باید روند تلاش بیشتر برای رسیدن به بهترین ها در جامعه شکل گیرد.

وی اضافه کرد: باید در هر منصب و پستی که هستیم جایگاه، حدود و ظایف خود را بدانیم و آن را برای مردم تشریح کنیم تا مردم از میزان توانایی ما در کارها اطلاع یابند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: مردم باید بدانند بسیاری از مشکلات با مشارکت و حضور آنها مرتفع می شود و آگاهی از این امر موجب انگیزه و مشارکت بیشتر مردم در رفع مسائل جامعه خواهد شد.

همتی حمایت از سرمایه گذاران برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را یک اصل دانست و گفت: باید بخش خصوصی در سرمایه‌ گذاری های خود احساس امنیت کند و این حس امنیت را مسئولان می توانند با حمایت خود در آنها ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه بندرعباس باید به یک شهر بندری نمونه تبدیل شود، بیان داشت: شهر بندرعباس با داشتن ظرفیت های متعدد به عنوان یک شهر بندری مهم، باید به شهر نمونه بندری در تمامی ابعاد در میان شهرهای بندری کشور تبدیل شود.

استاندار هرمزگان به وضعیت فاضلاب شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: شرایط موجود فاضلاب بندرعباس به هیچ عنوان شایسته این شهر نیست و باید برای برطرف کردن شرایط فعلی آن اقدامات لازم انجام شود.

همتی خاطرنشان کرد: همچنین باید بخش های پسماند شهر، ساحل و فضای سبز شهری بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برای این بخش ها نیز تمهیدات لازم اتخاذ شوند.

وی تاکید کرد: شهر بندرعباس در زمینه هایی مانند پارکینگ، خورها، بافت فرسوده و ترافیک شهری نیاز به برنامه ریزی و ساماندهی مناسب دارد که این امر برعهده شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرعباس است.

استاندار هرمزگان افزود: 42 درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می دهد که به دلیل عدم دسترسی آسان امکان خدمات رسانی مناسب در این محلات، یکی از راه های ارائه خدمات به اهالی آن محلات، بازگشایی معابر و خیابان هاست.

همتی  به طرح بازگشایی معابر محله چاهستانی های بندرعاس اشاره کرد و اظهار داشت: رفع مشکلات محلات دارای بافت فرسوده یکی از اولویت های دکتر روحانی رئیس جمهوری است در این راستا مقرر شده شهرداری بندرعباس با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان تا پایان ماه رمضان دو خیابان 16 و 24 متری در محله چاهستانی ها به منظور دسترسی آسان بازگشایی کند.

وی اضافه کرد: ساماندهی و بهسازی دو محله با بافت فرسوده دیگر نیز در دستور کار قرار دارند که یکی را شهرداری و دیگری را راه و شهرسازی برعهده گرفته اند و اتمام موفقیت آمیز بازگشایی معابر در محله چاهستانی ها می تواند موجب بهبود کار در دیگر محلات دارای بافت فرسوده در شهر شود.

استاندار هرمزگان به بلوار ساحلی شهر بندرعباس اشاره کرد و گفت: درست است تردد خودرو در سواحل بندرعباس باید ممنوع شود اما پیش از آن باید در ضلع شمالی ساحل نیز پارکینگ های مورد نیاز مردم که لازمه این ممنوعیت است، احداث شود.

همتی افزود: پیرامون بلوار ساحلی غرب بندرعباس باید برای امسال ساماندهی و زیبا سازی شود و همچنین عملیات اجرایی بلوار ساحلی شرق بندرعباس نیز با نگاه صرف گردشگری توسط شهرداری در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: انتهای بلوار ساحلی شرق بندرعباس باید به جاده اصلی وصل و از آنجا به بندر تیاب در شهرستان میناب امتداد یابد تا مردم بتوانند به آسانی به این منطقه دسترسی پیدا کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به وضعیت بازار ماهی فروشان نیم کاره بندرعباس، عنوان کرد: وضعیت موجود این بازار اصلا مناسب نیست و باید زودتر تعیین تکلیف شود به گونه ای نه حق مردم در استفاده از منظر دریا و نه حق سرمایه گذاران و صاحبان غرفه های آن ضایع شود.

همتی در ادامه با اشاره به وضعیت خورهای شهر بندرعباس، اظهار داشت: مطالعات گسترده ای به منظور ساماندهی خورهای بندرعباس صورت گرفته که علاوه بر ساماندهی آنها، فضاسازی مناسبی نیز پیرامون آن انجام خواهد شد و به فرصت های بی نظیر گردشگری تبدیل می شوند.

وی از احداث اولین مجتمع آموزشی استان شامل فضاهای متعدد آموزشی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی خبر داد و گفت: این مجموعه به عنوان اولین شهرک یا شهر مدرسه ای در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس احداث خواهد شد و این گونه مدارس می توانند در کاهش ترافیک شهری موثری باشند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای ورود خودروهای امدادی مانند آتش نشانی و آمبولانس با پلاک منطقه آزاد قشم در سطح بندرعباس حمایت لازم را انجام خواهیم داد، اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر بندرعباس نیاز خود را به ناوگان امدادرسانی اعلام کنند تا پیگیری های ورود آنها با پلاک منطقه آزاد قشم صورت گیرد.

همتی هدف از ورود خودروهای امدادی با پلاک منطقه آزاد قشم را کاهش هزینه های نوسازی ناوگان امداد رسانی و ضرورت تجهیز این ناوگان دانست.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت فعالیت های شهرداری در گرو مشارکت شهروندان است، افزود: باید شهروندان مسئولیت خود را در قبال شهر خود بدانند و آن را انجام دهند و اگر مردم به وظایف خود در قبال شهر بی تفاوت باشند، هیچ گاه نمی توان به شهری نمونه تبدیل شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به بخش فرهنگی و ورزشی شهر بندرعباس، گفت: شهرداری در قبال ارائه خدمات ورزشی و فرهنگی به شهروندان مسئول است و باید فضاهای مورد نیاز آنها را احداث کند.

همتی به نحوه پرداخت کمک هزینه به مسجد جامع بندرعاس اشاره کرد و افزود: اعتباری که برای کمک به ساخت مسجد جامع بندرعباس تعلق گرفت، اصلا از درآمد ارزش افزوده و یا شهرداری بندرعباس نبود و چنین برداشتی درست نیست.  

وی تصریح کرد: اعتبار یاد شده از مرکز اختصاص یافته و به همین منظور پیگیری شده و مقداری از آن نیز برای کمک به مسجد اهل سنت بندرعباس و باشگاه ورزشی فوتسال آذرخش در نظر گرفته شده است.  

وی خاطرنشان کرد: همکاری و همیاری شورای شهر بندرعباس در تخصیص این کمک اعتباری به مسجد جامع بندرعباس در راستای وظایف ذاتی شهرداری که همان ساخت مراکز فرهنگی است، خواهد بود.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید