خبر فوری

آب مورد نیاز صنایع و فضای سبز بندرعباس از طریق تصفیه پساب تامین خواهد شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در نشست بررسی راهکارهای تامین آب مصرفی صنایع غرب و فضای سبز شهر بندرعباس از پساب تصفیه شده فاضلاب، عنوان کرد: باید استفاده از آب شیرین کن ها به منظور تامین آب مصرفی صنایع غرب بندرعباس کاهش یابد و این صنایع برای تامین آب مصرفی خود از پساب تصفیه شده فاضلاب استفاده کنند.

وی افزود: از این پس مجوز احداث آب شیرین کن در غرب بندرعباس صادر نخواهد شد و شرکت های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس می توانند آب مورد نیاز خود را از پساب تصفیه شده توسط بخش خصوصی تامین کنند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: بخش خصوصی به منظور تصفیه پساب فاضلاب بندرعباس اعلام آمادگی کرده و قرار است آب مورد نیاز و مناسب صنایع غرب و فضای سبز بندرعباس را تامین کند.

همتی میزان آب مورد نیاز فضای سبز را 200 لیتر در ثانیه و صنایع را 500 لیتر در ثانیه اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر میزان 300 لیتر در ثانیه فاضلاب در شهر بندرعباس جمع آوری نمی شود که باید این میزان نیز جمع آوری و تصفیه و در اختیار صنایع قرار گیرد.

وی همچنین از ارسال ابلاغیه ای به صنایع غرب بندرعباس برای کاهش استفاده از آب شیرین کن خبر داد و گفت: به منظور کاهش استفاده از آب دریا و همچنین استفاده از پساب فاضلاب توسط صنایع، ابلاغیه ای به آنها از سوی استانداری هرمزگان ارسال خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: هدف از تغییر منابع آبی صنایع، جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب به دریا و کاهش برداشت آب دریا از طریق آب شیرین کن هاست.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید