خبر فوری
هرمزبان:رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات

اصفهان| سرقت اطلاعات شهروندان به وسیله vpn و فیلترشکن

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از مسدود شدن شبکه پیام رسان تلگرام عده‌ای هنوز بر ادامه فعالیت در این شبکه اصرار داشته و به همین دلیل متوسل به "VPN"ها و "فیلترشکن‌ها" می‌شوند که تحقیقات ما نشان داده سرورهای اصلی این نرم افزارها که در خارج از کشور هستند خود عاملی برای سرقت اطلاعات از تجهیزات جانبی کاربران است.

وی افزود: این کار علاوه بر اینکه می‌تواند منجر به سرقت اطلاعات کاربران شود هزینه‌های پهنای باند آنان را افزایش داده و کندی سرعت اینترنت را نیز برای آنان ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان  اصفهان بیان کرد: اگر قرار باشد کاربران اطلاعات خود را از طریق فیلتر شکن دریافت و ارسال کنند این اطلاعات اول به سرور نرم افزار فیلتر شکن که در خارج از کشور قرار دارد رفته و در آنجا تحلیل و مطالعه اطلاعاتی می‌شود و بعد به دست کاربر ما در داخل کشور می‌رسد.

وی ادامه داد: به این عده اعلام می کنیم که زیاد خوش بین نباشند که از فیلتر شکن استفاده می‌کنند تا تلگرام در دسترس آنها باشد چون تخلیه اطلاعات خصوصی آنان یک بار در سرور فیلتر شکن و یک بار در تلگرام انجام می‌شود.

مرتضوی گفت:  بنابر این به شهروندان توصیه می‌کنیم از زیرساخت‌های بومی داخلی کشور برای فعالیت‌های روزمره خود استفاده کنند و اجازه دهند محیط پیام های رسان‌های داخلی آرام ،آرام جنبه یکپارچگی و هم افزایی و بروز قدرت رسانه‌ای نوین داخلی پیدا کنند.

وی به کسانی اقدام به انتشار محتواهای غیر اخلاقی و توهین آمیز در شبکه‌های اجتماعی می کنند هشدار داد و افزود: فرقی نمی‌کند که با فیلتر شکن یا بدون فیلترشکن فردی درمحیط اینترنت اقدام به انتشار محتواهای غیر اخلاقی، شایعات، تشویش، تحریک و التهابات روانی برای مردم کند چرا که اینگونه اقدامات جزو مصادیق مجرمانه محسوب شده و براساس قانون تحت تعقیب و پیگیری پلیس قرار می‌گیرد .

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان  اصفهان بیان کرد: بنابراین اگر کسی قصد انجام اعمال مجرمانه و خلاف در اینترنت را ندارد دلیلی ندارد که بخواهد از فیلتر شکن استفاده کرده و از این طریق امنیت و موقعیت خود را به خطر بیاندازد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید