خبر فوری

حذف ۵۸۳ میلیون حساب جعلی توسط فیس‌بوک

حذف 583 میلیون حساب جعلی توسط فیس بوکبه گزارش هرمزبان به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای‌نیوز، فیس‌بوک با انتشار یک لیست دقیق از اقدامات اخیر خود،  از حذف 583 میلیون حساب جعلی خبر داد. البته همه این حساب‌ها همزمان فعال نبودند. این آمار در ادامه اطلاعات جدیدی اعلام شد که تعداد دقیق سوءاستفاده‌های رایانه‌ای در این شبکه اجتماعی را منتشر کرده بود.

این آمار، میزان خشونت تصویری، تصاویر برهنه بزرگسالان، فعالیت‌های جنسی، تبلیغات تروریستی، سخنان نفرت‌آفرین، اسپم و حساب‌های جعلی که در این شبکه ایجاد شده‌اند را نشان می‌دهد.

فیس‌بوک اعلام کرده از اکتبر2017 تا مارس 2018 به 837 میلیون قطعه اسپم، 583 میلیون حساب جعلی، 21 میلیون تصویر مرتبط با برهنگی بزرگسالان یا فعالیت‌های جنسی، 3.5 میلیون قطعه محتوای خشن و 2.5 میلیون قطعه محتوای دارای مضمون نفرت‌پراکنی هشدار داده یا فعالیتشان را متوقف کرده است.

مشاور مدیریت محصول این شرکت با اعلام این آمار ابراز داشت: “باید تاکید کنیم که این کار در حال گسترش و بهتر شدن است و به موازات بهتر شدن درکمان از آن چه مهم و البته تاثیرگذار است، شاید روشمان را نیز تغییر دهیم.”  

بنا به اعلام فیس‌بوک، تعداد زیادی از اسپم‌هایی که گزارش شده‌اند توسط حساب‌های جعلی ایجاد و توسط ابزارهای داخلی فیس‌بوک شناسایی شده‌اند.  بسیاری از این حساب‌ها دقایقی پس از ثبت، شناسایی و غیرفعال شده‌اند.

روزن، مشاور مدیریت محصول فیس‌بوک گفت: “معتقدیم افزایش شفافیت، منجر به پاسخگویی بیشتر می‌شود و اعلام این آمار، ارتقای کیفیت کار ما را در پی خواهد داشت. این‌ها همان داده‌هایی هستند که برای ارتقای عملکردمان از آن ها بهره می‌گیریم. شما می‌توانید خود به قضاوت بنشینید. ما منتظر بازخورد کارمان توسط شما هستیم.”

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید