خبر فوری

آمریکا: حماس از مساله انتقال سفارت، برای “تحریک به خشونت” استفاده می‌کند!/ حوادث غزه جدید نیست

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، به نقل از الیوم السابع، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون الگوگیری از کشورهای غربی در دعوت اسرائیل و دیگر طرف‌ها به خویشتنداری تنها به گفتن این که “اوضاع منطقه‌ بسیار پیچیده است” اکتفا کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی میان خشونت‌ها در مرزهای غزه با انتقال سفارت آمریکا به قدس وجود دارد، گفت: از شش هفته قبل شاهد برگزاری این تظاهرات هستیم، برپایی این تظاهرات مساله جدیدی نیست.

وی در ادامه مدعی شد: حماس از موضوع انتقال سفارت واشنگتن به قدس به عنوان “بهانه‌ای به خاطر تحریک مردم و تشویقشان به خشونت” استفاده می‌کند و این انتخاب حماس و اقدامی “غیر مسئولانه” است!

ناوئرت همچنین اظهار دشت: آمریکا خسارت‌های وارد شده به ملت فلسطین را محکوم کرد و این جنبش را “مسئول کشته و زخمی شدن ملت فلسطین می‌داند.”

وی مدعی شد که “اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند.”

طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین، شمار قربانیان فلسطینی در روز دوشنبه (۱۴ ماه مه) در درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در مرزهای نوار غزه به ۶۲ کشته و حدود ۳۲۰۰ زخمی رسیده است و تعداد کشته‌های روز دوشنبه بیشتر از کشته‌های جنگ میان اسرائیلی‌ها در تابستان سال ۲۰۱۴ میلادی بوده است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید