کدخدا از ده رفت، دل به رعیت‌هایش نبندیم

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حسن بکتاشی دبیر کل اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران طی یادداشتی پیرامون خروج ترامپ از توافق هسته‌ای نوشت: ینک دیگر وقت دیپلماسی لبخند نیست، وقت جهاد است، جهاد اقتصادی و فرهنگی با رهگیری و رهبری از فرمایشات حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی). باید سنگرهای جهاد را با کمک نیروهای ارزشی بست و چشم بیگانه پرستی را در کشور کور کرد.

متن این یادداشت در ادامه آمده است:

« آمریکا بنابر آنچه از قبل قابل پیش بینی بود از برجام خارج شد. بدعهدی آمریکا در طی این قرن اخیر بر هیچ ایرانی پوشیده نبود و تنها گروهی در لوای گفتمان بین المللی که در واقع زاییده تفکر دهکده جهانی است می‌خواهند با دنیا ارتباط بگیرند ولی قواعد این گفتمان را به درستی نمی‌شناسند و فریب ظاهر مدرنش را می خورند.

اصل این گفتمان این است سرمایه داری در راس آن آمریکا به عنوان کدخدا از شما می‌خواهد طبق قواعد دستوری آنها بازی کنید و تمام منابع خود را در اختیار آنها بگذارید تا آنها بیایند در عرصه‌های منابع بازگشت ناپذیر مانند استخراج نفت و گاز سرمایه گذاری و زودتر کشور را تهی از سرمایه کنند.

این بازی را تقریبا تمامی کشورهای جهان سومی می‌خورند مانند کشورهای عربی و این‌ها از خود نمی‌پرسند چرا در زمینه دانش‌های بنیادی که نیاز کشورها را به صادرات نفت از بین می‌برد سرمایه گذاری نمی‌کنند. اما حالا آمریکا رفته است و باید از خود پرسید چه زمانی آقایان به خود می‌آیند و بجای نگاه برون گرا، به ظرفیت‌های داخلی چشم می دوزند.

چرا سیاست بازی را رها نمی‌کنیم یک پوزش از مردم نمی خواهیم، مردمی را که با کلید امید بی تدبیرانه به پرتگاه غربگرایی بردیم و حال عبرت نمی‌گیرم و به این نکته که «اروپا منجی آمریکا طلبی تو خالی و صدایش تنها از دور خوش است» پی نمی بریم.کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم خود گروگان شرکت‌های آمریکایی هستند و آنها شراکت با اربابان آمریکایی را فدای چند میلیارد سرمایه گذاری و بهره برداری از آن در ایران نمی کنند.

پس تا وقت است تکه پاره‌های باقی مانده از برجام را به آتش بکشیم و راه ولایت را در پیش بگیریم راهی که همان موقع به ما گوشزد کرد که نباید به آمریکایی ها اعتماد کرد و گول لبخندها و وعده های نقدشان را خورد.

حضرت آقا بارها فرمودند که چاره کار مصالحه با غرب نیست بلکه مقاومت از جنس اقتصادی با تکیه بر همت جوانان تحصیل کرده است اما ما چه کردیم، مسیر را برای خروج نخبگان به خارج کشور هموار کردیم و باقی آنها را با الفاظ زشت متحجر و اقلیت خواندیم تا این ها هم که برسر آرمان ها انقلاب و امام مانده اند دل شکسته شوند.

امروز نباید گفت که آمریکا رفت شرش کم. باید بگویم شر تمام خارجی‌هایی که دست آویز و رفیق گرمابه و گلستان آمریکا هستند کم. باید اعتراف کنیم که بازی را باخته‌ایم نه اصرار بر ادامه آن داشته باشیم. اینک دیگر وقت دیپلماسی لبخند نیست، وقت جهاد است، جهاد اقتصادی و فرهنگی با رهگیری و رهبری از فرمایشات حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی). باید سنگرهای جهاد را با کمک نیروهای ارزشی بست و چشم بیگانه پرستی را در کشور کور کرد.»

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید