گزارش تسنیم از بازدید امام خامنه ای از نمایشگاه کتاب تهران/ کتابی که رهبر انقلاب 50سال پیش آن را مطالعه کرده اند

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز جمعه 21 اردیبهشت ماه سال 97 و همزمان با دهمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با حضور در مصلی امام خمینی(ره) از غرفههای نمایشگاه کتاب بازدید کردند.

در این بازدید رهبر انقلاب اسلامی با حضور در غرفه انتشاراتی همچون هزاره ققنوس، نگاه، نوید شیراز، نقد فرهنگ، نون، نورگیتی، مهر جالینوس، نورالزهرا، نیلوفر که در راهروهای 29، 30 و 31 نمایشگاه مستقر هستند بازدید بعمل آوردند و از نزدیک کتاب های این غرفه ها را دیدن کردند.

خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا پس از پایان انجام این بازدید با مسئولین غرفه های ذکر شده گفت و گویی را انجام داده که آنرا در ادامه می خوانید:

رضا حاجی آبادی مسئول غرفه انتشارات هزاره ققنوس می گوید: رهبر انقلاب از غرفه ما بازدید کردند و در خصوص تازه های نشرمان به ایشان توضیحاتی را ارائه دادیم و در خصوص طرح نذر کتاب که توسط این انتشارات انجام میشود نیز توضیحاتی را بیان کردم.

وی ادامه داد: ایشان پس از شنیدن توضیحات، این طرح را تحسین کردند و برای ما آرزوی موفقیت داشتند.

میلاد شاهی مسئول غرفه انتشارات نگاه نیز می‌گوید که ایشان در بازدید از غرفه ما در خصوص تازه‌های نشر سوال پرسیدند و ما کتاب های جدید خود از جمله کتاب زن 30 ساله، خاله تولا, شوهر آهوخانم و کتاب «چشمهایش» بزرگ علوی را به ایشان معرفی کردیم.

وی ادامه داد: ایشان فرمودند که کتاب چشمهایش را 50 سال پیش مطالعه کردند. ایشان دقایقی در غرفه ما حضور داشتند و در انتها از ما تشکر کردند و برای ما آرزوی موفقیت کردند.

علی نویدگویی مسئول غرفه انتشارات نوید شیراز که رهبر انقلاب از آن بازدید کردند, می‌گوید که رهبر انقلاب حدودا 10 دقیقه در غرفه انتشارات ما حضور داشتند و من نیز 25 عنوان کتاب تازه منتشر شده را به ایشان معرفی کردم و کتاب هایی همچون فرهنگ عکس ایران، شرح گور و چراغ هدایت را خدمت ایشان توضیح دادم.

وی ادامه داد: همچنین به رهبر انقلاب توضیحاتی در خصوص انتشارات دادم و گفتم که ما تا کنون 3500 کتاب را به چاپ رساندیم که 146 عنوان آن مربوط به پارسال و 46 عنوان مربوط به سال 97 است. ایشان همچنین فرمودند که از سال های پیش با انتشارات ما آشنایی داشته اند.

بیژن عبدالکریمی مسئول غرفه انتشارات نقد فرهنگ نیز در خصوص بازدید رهبر از غرفه شان می گوید: من در خصوص آثار آقای دکتر داوری خدمت ایشان توضیحاتی را ارائه کردم و ایشان نیز آقای داوری را می شناختند و همچنین در خصوص کتاب هایدگر در ایران توضیحاتی را خدمتشان ارائه کردم.

شهرزاد محمدزاده آذر پور مسئول غرفه انتشارات نظام الملک در خصوص بازدید رهبری از غرفه این انتشارات می گوید که زمانی که ایشان به غرفه ما آمدند من کتاب مرحوم ناصر چشم آذر را به ایشان معرفی کردم و ایشان صفحاتی از کتاب را تورق کردند و توضیحاتی پیرامون آقای چشم آذر به رهبری ارائه کردم.

وی بیان کرد: همچنین توضیحاتی را در خصوص کتاب عاشقانه آدم و حوا که به شرح هبوط آدم و حوا به زمین می پردازد مطالبی را عنوان کردم.

انتشارات نون از دیگر انتشاراتی بود که رهبر انقلاب از آن بازدید کردند. سید محسن بنی فاطمه در این خصوص می گوید: حضرت آقا حدود 5 دقیقه در غرفه ما حضور داشتند و من نیز کتاب های جدید نشرمان مانند رمان هیل بیلی(روزگار آمریکایی های پشت کوه نشین) و رمان نفرتی که تو میکاری که به تبعیض نژادی در آمریکا می پردازد را خدمت ایشان توضیح دادم.

وی گفت که ایشان ضمن تحسین این کتاب ها بر لزوم انتقال مسائل اجتماعی با استفاده از رمان تاکید کردند و این روش را تاثیر گذار دانستند.

سید علی سید میر مسئول غرفه انتشارات نورگیتی در خصوص بازدید رهبری از غرفه این انتشارات می گوید که کتاب هایی همچون ایرانگردی و گلستان سعدی و شاهنامه را به ایشان معرفی کردم.

وی گفت که همچنین رهبری از وضعیت نشر سوالی پرسیدند که من گفتم به لطف خدا وضعیت ما خوب است. ایشان در پایان از ما تشکر کردند و برای ما آرزوی موفقیت داشتند.

جالینوس کرمی مسئول انتشارات مهر جالینوس نیز می کوید که به رهبری توضیحاتی در خصوص فعالیت هایم  و تولید 40 عنوان کتاب توسط خودم ارائه دادم و خدمت ایشان وضعیت نشر و انتشارات را توضیح دادم و ایشان موضوع وجود مشکلاتی در حوزه نشر را تایید کرده و در آخر برای ما آرزوی موفقیت کردند.

حسن عارفی مسئول انتشارات نورالزهرا(س) می گوید که در بازدید حضرت آقا از غرفه ما من سه کتاب سرچشمه تربیت، مکارم اخلاق و دوران طلایی تربیت که به موضوع زناشویی و تربیت فرزند می پردازد را خدمت ایشان معرفی کرده و توضیحاتی را در خصوص این کتاب ها ارائه دادم و ایشان از زحمت ما تشکر کردند. در پایان نیز چفیه حضرت آقا را نیز از ایشان تبرک گرفتیم.

پرهام کریمی مسئول انتشارات نیلوفر در خصوص بازدید رهبر انقلاب از غرفه شان می گوید: در جریان بازدید رهبری از غرفه ما کتاب هایی مانند قصه های قرآن تصحیح آقای مرعشی پور, کتاب مرد صد ساله ترجمه فرزانه طاهری و کتاب خانواده تیبو ترجمه ابوالحسن نجفی را خدمتشان معرفی کردم و ایشان در خصوص آثار آقای نجفی صحبت کردم.

وی گفت: در پایان این بازدید کتاب قصه های قرآن را خدمت حضرت آقا تقدیم کردم.

—————————-
گزارش از علیرضا خوب بخت
—————————-

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید