خبر فوری
آغاز اجرای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در شهرستان میناب

آغاز اجرای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در شهرستان میناب

هرمزبان:اجرای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در شهرستان میناب آغاز شد .

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علیرضا پاکدامن در حاشیه شروع اجرای طرح واکسینایسون تکمیلی فلج اطفال در شهرستان میناب اظهار کرد : به‌منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور و با توجه به هم‌جواری ایران با کشورهای همچون افغانستان و پاکستان و برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی پولیو، عملیات سالانه ایمن‌سازی تکمیلی در شهرستان میناب انجام می‌شود.

وی ادامه داد : ضرورت اجرای این طرح را ارتقاء سطح بهداشت عمومی و فردی جامعه و به ویژه شهرستان میناب به عنوان دومین شهرستان استان هرمزگان عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان میناب گفت : طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برای کودکان زیر 5 سال و شامل متولدین 26دیماه 89 تا 26 دیماه 94 و در دو مرحله و به صورت خانه به خانه در شهرستان میناب اجراءخواهد شد .

وی افزود : با بسیج نیروها و امکانات در شهرستان میناب ان شا الله شاهد دستیابی به پوشش تمام نقاط در اجرای این برنامه در این شهرستان باشیم .

معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان میناب اذعان کرد : در این عملیات حدود 300 تیم به صورت دونفره مسئول دادن و ثبت واکسیناسیون تکمیلی بوده و علاوه بر این تعداد ، چهار پایگاه ثابت جاده ای در مبادی ورودی و خروجی اجرای این مهم را تکمیل خواهند کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد : نوع واکسن مورد استفاده از نوع خوراکی می باشد که به دلیل استفاده راحت و پیشرفت بهترطرح درنظر گرفته شده و با اجرای این طرح بیش از 30 هزار کودک زیر 5 سال در شهرستان میناب علیه بیماری فلج اطفال واکسینه خواهند شد .
منبع: روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان میناب
انتهای پیام/
کد خبر: 3430

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید