خبر فوری

مدیرکل شیلات هرمزگان: ابوموسی نقطه عطفی در فعالیت‌های شیلاتی هرمزگان است

هرمزبان:مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: شهرستان ابوموسی نقطه عطفی در فعالیت‌های شیلاتی استان هرمزگان است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،سیدپرویز محبی ظهر امروز در دومین جلسه توسعه فعالیت‌های شیلاتی شهرستان ابوموسی با بیان اینکه شهرستان ابوموسی به جهت محصور بودن و موقعیت جزیره خود از پتانسیل بالایی در صید و صیادی و همچنین فراوری آبزیان می‌تواند برخوردار باشد، گفت: وجود منابع عظیم و تنوع گونه‌های مختلف آبزیان از جمله ذخائر ماهیان زینتی و توده‌های مرجانی از پتانسیل‌های مهم این شهرستان است.

وی توانمندی بالقوه در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان آکواریومی، توانمندی بالقوه در زمینه تکثیر و پرورش انواع مرجان‌ها، اسفنج‌ها، لابستر، سنگ سبز یا سنگ زنده، خیار دریایی و جلبک‌های دریایی را از پتانسیل‌های مهم و شاخص شیلاتی در شهرستان ابوموسی دانست.

محبی با بیان اینکه شرایط سرمایه‌گذاری در شهرستان ابوموسی برای سرمایه‌گذاران فراهم شده است، از سرمایه گذاران و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در زمینه‌های شیلاتی دعوت کرد تا با مراجعه به اداره کل شیلات هرمزگان آمادگی خود را اعلام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اداره کل شیلات هرمزگان از سرمایه‌گذاران شیلاتی پس از تایید صلاحیت حمایت لازم را به عمل خواهد آورد، گفت: پرورش ماهی در قفس، صنایع مختلف تبدیلی شیلاتی، احیاء و راه‌اندازی خط فیله و بسته‌بندی‌ ماهی، ماهیان زینتی و کنسروسازی را از پتانسل‌های آماده و خوب برای سرمایه‌گذاری در شهرستان ابوموسی خواند.

مدیرکل شیلات هرمزگان تخصیص و توزیع تعداد 30 فقره مجوز صید لنج و قایق در سال 1391، تجهیز کلیه شناورهای صیادی کلاس لنج  ابوموسی به سامانه آنلاین کنترل تردد، جذب 5 میلیارد ریال بابت پرداخت مابه‌التفاوت خرید ماهی در سال 87، آغاز عملیات بهسازی مجتمع شیلاتی ابوموسی با اعتباری معادل دو میلیارد ریال در سال 1393 را از اقدامات خوب انجام شده در شهرستان ابوموسی طی سال‌های اخیر خواند.

محبی توسعه صید به روش قلاب، توسعه آبزی‌پروری، مطالعه و ایجاد زیستگاه مصنوعی، فعال‌سازی تعاونی صیادی، جذب سرمایه‌گذار و تقویت پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات را از مهم‌ترین گام‌های توسعه‌ای شیلات در شهرستان ابوموسی خواند.

گفتنی است شهرستان ابوموسی از مجموعه جزایر ابوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور و فاروان تشکیل شده است و بیشتر مردم بومی این منطقه به فعالیت‌های صید و صیادی اشتغال دارند.

منبع: خبرگزاری فارس(لینک)

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید