خبر فوری

ضرورت توجه جدی به مسأله آبخیزداری در بشاگرد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان ، عبدالحمید حمزه‌پور در همایش مشترک شوراهای اسلامی شهرستان بشاگرد گفت : یکی از کارهای بزرگ و ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی، تشکیل شوراهای اسلامی است که کمک شایانی به دولت می‌کنند.

وی افزود: مهم‌ترین مساله در شهرستان بشاگرد آبخیزداری است که از حجت‌الاسلام ذوالقدر به عنوان نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت : در سال جاری اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی برای حوزه آبخیزداری اختصاص یافته که بزرگترین راه درمان مشکل بی‌آبی منطقه بشاگرد است.

حمزه‌پور ادامه داد: موافق انتقال آب سد جگین و سایر جاها هستم اما با انتقال این آب، تنها مشکل آب شرب مردم مرتفع می‌شود اما برای ماندگاری و ایجاد شغل باید اقدامات آبخیزداری انجام شود و سدهایی ایجاد شود که می بایست شوراهای اسلامی شهرستان بشاگرد به این موضوع مهم توجه کنند.

وی گفت : با ایجاد هر سد در هر جایی، کشاورزی آن منطقه رونق می‌گیرد، بنابراین احداث سد بهترین راه حل مشکل تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود : شهرستان بشاگرد جزء محدود شهرستان‌هایی است که بارش‌های موسمی بسیار مناسبی دارد و باید از این آب‌ها به نحو احسن در بخش کشاورزی بهره ببریم.

حمزه‌پور گفت: در صورتی که سدی برای جمع‌آوری آب‌های حاصل از بارش‌های موسمی احداث نشود این آب‌ها به دریای عمان می‌ریزد در حوزه آبخیزداری و احداث سدهای کوچک هرچه کار شود باز کم است.

وی افزود: در حوزه تامین آب روستایی نیز هرکاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم و برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم شهرستان بشاگرد از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد، البته تاکنون هر اقدام ممکنی برای حل مشکل کم آبی در این شهرستان انجام داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان بیان داشت: سد سهران بهترین ظرفیت برای تامین آب مورد نیاز مردم شهرستان بشاگرد است و با پیگیری‌های حجت‌الاسلام ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مبلغ 20 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص یافته است و پنج پیمانکار به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند که بخشی از آب مورد نیاز روستاها از این سد تامین خواهد شد.

حمزه‌پور ادامه داد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که ظرف مدت دو سال آینده به طور کامل روستاها از آب این سد بهره‌مند شوند، آب سد جگین نیز در حال انتقال است به محض این که به شهر سردشت رسید آب روستاها تامین خواهد شد که این مهم نیازمند تخصیص بودجه و اعتبار است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید