خبر فوری

عقب نشینی اسرائیل

رخدادهای 10 اردیبهشت 64

چکیده:

آیت الله خامنه ای:  مقابله با سیاست های توسعه طلب و متجاوز در همه جا یک وظیفه است.

 

هاشمی: امیدوارم جمهوری اسلامی به بی عدالتی در مورد حقوق کار و کارگر پایان دهد.

 

6 اسیر معلول عراقی پس از آزاد شدن به جمهوری اسلامی پناهنده شدند.

 

ارتش اسرائیل زیر فشار انقلابیون مسلمان به اشغال سه ساله صور لبنان پایان داد.

 

دیدار وزیر خارجه سیرالئون با آیت الله خامنه ای

وزیر خارجه سیرالئون که در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به ایران سفر کرده است دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار که دکتر ولایتی وزیر امور خارجه هم حضور داشت آیت الله خامنه ای گفت: ما در مقابل کشورهای جهان سوم و مخصوصا کشورهای قاره آفریقا حساس هستیم. یعنی حقیقتا درد ملت های آفریقا را حس می کنیم خود ما هم زیر فشار سلطه قدرت های بزرگ مدت های زیادی را سپری کردیم.

رئیس جمهور با تاکید بر این که انقلاب ایران به حکم آنکه انقلاب اسلامی است در همه جا در جهت منافع ملت ها حرکت خواهد کرد افزود: امروز از جمله خطرهایی که ما برای کشورهای آفریقایی احساس می کنیم خطر نفوذ رژیم صهیونیستی است که آنهم رژیم نژادپرست و عامل سیاست های آمریکایی در آفریقا است و رژیم صهیونیستی هم مثل رژیم آفریقای جنوبی رژیم فاسد، ظالم و نژاد پرستی است.(1)

 

تاکید هاشمی بر رعایت حقوق کارگران در جمهوری اسلامی

مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه علنی داد.

آقای هاشمی در نشست امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز کارگر گفت: امیدوارم که جمهوری اسلامی موفق بشود به تمام بی عدالتی هایی که در مورد تامین حقوق کار و کارگر وجود دارد خط پایانی بکشد و برای جبران حقوق این طبقه مظلوم که در تاریخ بشریت مظلوم بوده اند خدمات شایانی را انجام بدهد.

رئیس مجلس افزود: امیدواریم روزی برسد که ظلمی به نام ظلم کارفرما بر کارگر در دنیا وجود نداشته باشد و جمهوری اسلامی در این راه بتواند پیشتاز باشد و عدالت اجتماعی اسلام را پیاده کند. گفتنی است دستور جلسه امروز رسیدگی به مفاد لایحه مقررات صادرات و واردات بود که از جلسه قبل باقی مانده بود.(2)

 

پناهندگی 6 اسیر عراقی به ایران

در جریان آزادی 48 تن از اسرای معلول عراقی 6 تن از آنان خواستار پناهندگی سیاسی از جمهوری اسلامی ایران شدند. بر اساس این گزارش در هنگام عزیمت اسرای عراقی به آنکارا این 6 تن به خاطر ضداسلامی بودن رژیم حاکم بر عراق از بازگشت به کشورشان سرباز زده و از جمهوری اسلامی ایران تقاضای پناهندگی سیاسی کردند. همین گزارش حاکیست هیئت جمعیت هلال احمر ترکیه که از عدم عزیمت اسرای مذکور به عراق و تقاضای پناهندگی سیاسی از ایران شگفت زده شده بود از نزدیک با آنان به گفت و گو پرداخت. اسرای عراقی اعلام کردند به خاطر رعایت موازین شرعی در جمهوری اسلامی ایران و همچنین ماهیت ضد اسلامی رژیم صدام خواستار پناهندگی سیاسی از ایران هستند. گفتنی است جمهوری اسلامی ایران تاکنون در 3 نوبت اسرای معلول عراقی را به صورت یک جانبه آزاد کرده است.(3)

 

عقب نشینی اسرائیل از صور

نیروهای اشغالگر صهیونیستی روز گذشته از شهر صور در جنوب لبنان عقب نشینی کردند و در ساعت 11 صبح این شهر را به کلی تخلیه کردند.

به دنبال تخلیه صور و بر اساس گزارش خبرگزاری ها هزاران تن از مسلمانان ساکن این شهر که بسیاری از آنان تصاویری از امام خمینی را با خود داشتند با فریادهای الله اکبر، رهائی از شر اشغالگران را جشن گرفتند و به نشانه شادی این پیروزی گلاب و برنج بر روی یکدیگر پاشیدند. به گزارش هرمزبان به نقل از یونایتدپرس هنوز چند ساعتی از خروج اشغالگران نگذشته بود که پوسترهای امام خمینی و پرچم های سبز امل در همه جای صور نصب شد. هواپیماها و هلیکوپترهای رژیم صهیونیستی اندکی قبل از ترک صور اعلامیه های به زبان عربی و به امضاء فرمانده نیروهای رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان روی این شهر ریختند و مردم را از همکاری با چریک ها علیه خود برحذر داشتند. مقامات امل به اسوشیتدپرس گفتند در سه ساعت نخست خروج اشغالگران 45 تن از خائنینی که با صهیونیست ها همکاری می کردند دستگیر شدند. بر اساس گزارش ها تاکنون 648 صهیونیست در جنوب لبنان کشته شده اند. (4)

منابع:

1. اطلاعات، 10 اردیبهشت 64، ص 3
2. کیهان، 10 اردیبهشت 64، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 10 اردیبهشت 64، ص 12
4. کیهان، 10 اردیبهشت 64، ص 24

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید