خبر فوری

امام جمعه اهل سنت قشم: قرآن کتاب حیات، شادی و سرور است

هرمزبان:امام جمعه اهل سنت قشم گفت: قرآن کتاب حیات، شادی و سرور است و باید این جنبه های کتاب آسمانی قرآن به مسلمانان و جهانیان معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، شیخ عبدالرحیم خطیبی جمعه شب در آیین اختتامیه ششمین نمایشگاه و جشنواره بزرگ قرآنی قشم افزود: دشمنان اسلام با توطئه های مختلف ؛ قرآن را از صحنه زندگی خارج و اینگونه وانمود کرده اند که قرآن کتابی است که باید در عزاداری ها به سراغ آن رفت.

وی این توطئه را جنایتی در حق قرآن اعلام و اضافه کرد: قرآن کتاب فرح و شادی است و باید این جنبه های قرآن به جهان اسلام معرفی شود.

شیخ خطیبی ادامه داد: قرآن فقط برای بوسیدن و قرار دادن در دکور اتاق ها نیست، بلکه دستورالعملی جامع برای زندگی کردن است.

امام جمعه اهل سنت قشم اضافه کرد: گوش دادن، خواندن، حفظ و فهم معانی قرآن همراه با خیر و برکت است و مسمانان باید با وارد کردن قرآن به صحنه زندگی از این خیر و برکت بیش از گذشته بهره ببرند.

شیخ خطیبی اظهار کرد: قرآن بهار قلب، نور زندگی و باعث از بین رفتن خسارت و اندوه انسان می شود و آنچه در این کتاب آسمانی آمده، همگی خیر و برکت است.

وی با بیان اینکه ششمین نمایشگاه و جشنواره بزرگ قرآنی قشم، بهار را در وسط تابستان برای مردم قشم به ارمغان آورد، گفت: این نمایشگاه با عطر قرآنی خود جزیره قشم را عطرآگین کرد و تاثیرات شگرفی از لحاظ علمی، فرهنگی و قرآنی به همراه داشت.

امام جمعه اهل سنت قشم اظهار امیدواری کرد که با تداوم اینگونه برنامه های قرآنی، خیر و برکت قرآنی نیز در جزیره قشم تداوم داشته باشد.

ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم از 24 تیر ماه امسال در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد قشم دایر شد و به مدت 10 شب از ساعت 22 تا یک بامداد ادامه داشت.

در این دوره از نمایشگاه قرآنی قشم، 6 ناشر خارجی از کشورهای مصر، سوریه، لبنان، ترکیه، پاکستان و امارات متحده عربی حضور داشتند و حدود سه هزار عنوان کتاب در حوزه های مختلف دینی، قرآنی و مذهبی ارایه شد و به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم پیش بینی می شود که آمار فروش این نمایشگاه به یک میلیارد و 500 میلیون ریال برسد.

عرضه گسترده قلم ها و دستگاه های دیجیتال قرآنی، محصولات و صنایع قرآنی در حوزه های معرق، منبت، کارهای روی چرم، انواع تابلو فرش های قرآنی، لوسترهای قرآنی و برپایی غرفه عفاف و حجاب از بخش های جانبی این نمایشگاه بود.

در این دوره از نمایشگاه قرآنی قشم 90 ناشر در حوزه کودک با دو هزار و 500 عنوان کتاب حضور داشتند و 17 موسسه قرآنی نیز محصولات خود را ارایه کردند.

به دلیل استقبال خوب از غرفه کودکان مقرر شد این غرفه در محل سیتی سنتر شهر قشم تا پایان تابستان به ارایه خدمات ارایه شده در نمایشگاه قرآنی ادامه دهد.

در ششمین نمایشگاه و جشنواره بزرگ قرآنی قشم 114 اثر نفیس خوشنویسی با خط ثلت و نثر، 114 تابلوی تصویرگری با موضوع قرآن به روایت تصویر، 40 اثر برگزیده نمایشگاه های قرآنی کشور در سال جاری و 20 اثر نفیس از عکاسان برگزیده کشور در زمینه کاربرد آیات قرآنی در معماری مساجد به نمایش گذاشته شد.

در آیین اختتامیه ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم، زهرا صمدی از موسسه یاس نبوی و شیخ عبدالعزیز جشن موسس مکتب خانه قرآنی رمکان با اهداء لوح سپاس، مورد تجلیل قرار گرفتند.

تلاوت قرآن توسط محمدصالح اطهری قاری ممتاز قرآنی و اجرای برنامه های مختلف توسط گروه تواشیح دختران و پسران جزیره هرمز بخش هایی از آیین اختتامیه ششمین دوره از نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم بود.

منبع: ایرنا(لینک)


انتهای پیام /*

 

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید