تعداد کاربران هک شده فیس بوک بیش از ۸۷ میلیون نفر است

تعداد کاربران هک شده فیس بوک بیش از ۸۷ میلیون نفر استبه گزارش هرمزبان به نقل از حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمبریج آنالیتیکا که در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا با ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ همکاری می‌کرد بدون کسب اجازه از ده‌ها میلیون کاربر اطلاعات خصوصی آن‌ها را برای بررسی شرایط و میزان محبوبیت ترامپ مورد بررسی قرار داد.

افشاگری‌های تازه بریتانی کیسر کارمند سابق کمبریج آنالیتیکا که در اختیار پارلمان بریتانیا قرار گرفته نشان می‌دهد حریم شخصی تعداد بسیار بیشتری از کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک نقض شده است.

کیسر که تا ژانویه سال جاری میلادی در واحد کسب و کار کمبریج آنالیتیکا مشغول به کار بوده، تصریح کرده که این شرکت از یک آزمون تحت وب جذاب برای جمع آوری اطلاعات کاربران فیس بوک استفاده کرده است. به ادعای کمبریج آنالیتیکا شرکت کنندگان در این آزمون قادر بودند ویژگی‌ها و مشخصات شخصیتی پنهان خود را کشف کنند.

وی هشدار داده که این آزمون و آزمون‌های مشابه آن توسط شرکت‌های مختلف تحقیقاتی و پژوهشی به منظور جمع آوری اطلاعات افرادی که از فیس بوک استفاده می‌کنند، طراحی می‌شوند.

به دنبال افشاگری‌های مختلف در مورد سوءاستفاده‌های کمبریج آنالیتیکا این شرکت بسیاری از فعالیت‌های خودرا متوقف کرده و فیس بوک هم وعده داده که دسترسی برنامه‌ها و شرکت‌های ثالث به اطلاعات کاربران خود را متوقف کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید