خبر فوری

خانواده های هرمزگانی صاحب مجله تخصصی شدند/ رونمایی از نسخه چاپی و الکترونیکی مجله “میراث اکباتان” در بندرعباس

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان،در این مراسم که به مدت دوساعت در سالن همایش های CIP فرودگاه بین المللی بندرعباس برگزار شد، "منصور اخلاقی پور" مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان، حجت الاسلام "محمدرضا اسماعیلی" دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، "محسن ضیایی" مدیرکل گردشگری و "اشکان مختاری" معاون میراث فرهنگی این اداره کل، "فیصل دانش" نایب رییس شورای اسلامی شهر بندرعباس، "محمد دلپسند" معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و مدیر خبرگزاری ایسنا در استان، "علیرضا خورشیدزاده" مشاور رسانه ای استاندار و سردبیر روزنامه صبح ساحل، "ایوب دبیری نژاد" مدیر مسئول روزنامه دریا و سرپرست خبرگزاری فارس، "معصومه قاسمی" مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان، "سیدرضا هاشمی زاده"مدرس و جامعه شناس، مسئولان و نمایندگانی از اداره کل کتابخانه ها، تامین اجتماعی، بیمه معلم، بنادر و دریانوردی، پارک علم و فن آوری، جمعی از فعالان رسانه ای و اجتماعی، کارآفرینان و فعالان حوزه کسب و کار حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه، "مینا کیانی" صاحب امتیاز و مدیرمسئول مجله میراث اکباتان ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان، به بیان توضیحاتی در خصوص نامگذاری این نشریه، زمینه فعالیت و ضرورت پرداختن به حوزه تخصصی سبک زندگی در استان هرمزگان پرداخت.

در ادامه، "مهدی ده دار" سردبیر مجله میراث اکباتان نیز با بیان اینکه اکباتان مفهومی به یادگار مانده از نخستین تمدن نوین ایران زمین و در سبک زندگی امروزی به معنای "گردهم آمدن" و "دورهمی" است، گفت؛ مجله میراث اکباتان نخستین مجله سبک زندگی و کسب و کار در استان هرمزگان محسوب می شود که مخاطب اصلی خود را تمامی اعضای خانواده ها قرار داده است و با کمک یک تیم حرفه ای و منسجم از بخشه ای شورای سیاست گذاری، هیات تحریریه تا سازمان آگهی ها، تلاش دارد با رویکرد مثبت اندیشی و امیدآفرینی برای تامین نیازهای رسانه ای مخاطبان به تولید محتوا بپردازد.

ده دار تصریح کرد: شماره اول این مجله در قالب بخش های پرونده موضوعی شامل معرفی چهره ها و مرور رویدادهای سال 96، مطالب کسب و کار، راهنمای سفر، بازارگردی، شکم گردی، مد و پوشاک و تاریخ شفاهی در فرم 112 صفحه گلاسه تمام رنگی با کیفیت و قیمت پنج هزار تومان است که اوایل اردیبهشت ماه علاوه بر عرضه در دکه های مطبوعاتی، کتابفروشی ها و کتابخانه های عمومی، در قالب یک شبکه توزیع جدید در پیشخوان هایپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ شهر نیز در دسترس عموم خانواده ها قرار می گیرد.

"علیرضا خورشیدزاده" مشاور رسانه ای استاندار و سردبیر روزنامه صبح ساحل گفت: تولد هر نشریه جدید به این معناست که هنوز امید به تغییر و بهبود شرایط فعالیت در عرصه مطبوعات وجود دارد.

خورشیدزاده با اشاره به ترکیب تیم تولیدمحتوا و نویسندگان نشریه میراث اکباتان خاطرنشان کرد: پرداخت سوژه ها با نگاهی نو در این مجله مبنای کار رسانه ای قرار بگیرد.

وی با تشریح وضعیت رسانه های مکتوب در استان و فضای رقابت نفسگیر با رسانه های مجازی، ابراز امیدواری کرد؛ مجله میراث اکباتان بتواند در تولید محتوا و جذب مخاطب به شکلی عمل کند که فضای مجازی را به ناچار به دنبال خود بکشاند.

"ایوب دبیری نژاد" مدیرمسئول رورنامه دریا و سرپرست خبرگزاری فارس در استان با بیان اینکه کار مطبوعاتی، کار بسیار سخت اما شیرینی است، افزود: میراث اکباتان بسیار قوی و توانمند در عرصه مطبوعات هرمزگان وارد گود شده است.

وی اظهار داشت: بنده اعتقاد دارم فعالیت مطبوعاتی با همه سختی هایی که دارد اما هیچ کار غیر ممکنی در آن وجود ندارد؛ مطالعه شماره اول مجله میراث اکباتان موید همین نکته است که این نشریه با حضور همکاران اهل قلم و توانمند، توانسته کاری نو را در عرصه مطبوعاتی هرمزگان رقم بزند که این اتفاق را به فال نیک می گیریم.

مدیر مسئول روزنامه دریا با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت اقتصاد رسانه ها، این موضوع را در ادامه حیات نشریات بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: شروع کار رسانه از ابتدا باید با در نظر گرفتن مدیریت اقتصادی آن باشد.

دبیرنژاد در اشاره به گسترش روزافزون رسانه های مجازی و اقبال بیشتر مخاطبان به آنها در مقایسه با رسانه های مکتوب، ریشه این اقبال را در نکته کلیدی توجه به نیازهای مخاطبان اعلام کرد.

وی ضمن بیان این مطلب که رسانه ای پایدار می ماند که نیازهای مخاطب را برآورده کند، افزود: متاسفانه روند تولید محتوا، آفتی است که در جان مطبوعات ما افتاده است و چنانچه متناسب و مناسب با نیازهای مخاطبان محتوا تولید شود، قطعا مخاطبان جذب رسانه های مکتوب خواهند شد.

"دکتر منصور اخلاقی پور" مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان که از دیگر سخنرانان این مراسم بود، با مقایسه هندسه فعالیت رسانه های مکتوب با رسانه های مجازی در شرایط اقتصادی کنونی، وضعیت به گونه ای دانست که فعالیت نشریات چاپی را با چالش همراه کرده است.

اخلاقی پور با بیان اینکه این سختی ها به معنای مطلق نابودی رسانه مکتوب نیست، افزود: هرگاه رسانه جدیدی به دنیای مطبوعات پای می گذارد، در حقیقت به این معناست که تولید محتوا افزایش پیدا می کند.

این استاد جامعه شناسی ضمن مقایسه ضریب نفوذ رسانه های ارتباطی همچون رادیو، تلویزیون و اینترنت اظهار داشت: با مروری بر روند پیدایش و همه گیر شدن رسانه های جدید ، این نکته به دست می آید که حضور رسانه های جدید اگر چه ممکن است بخصوص در سالهای نخست منجر به تحت شعاع قرار دادن فعالیت رسانه قبلی شود اما با گذشت زمان رسانه ها به تعادل نسبی خواهند رسید.

وی با اشاره به محوریت موضوعی دوماهنامه میراث اکباتان گفت: سبک زندگی، دریایی از تولید محتوا را در پیش رو دارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان با بیان اینکه نیاز به فرهیختگی در جامعه ایران کاهش پیدا کرده است، ابراز امیدواری کرد فعالیت نشریه هایی همچون میراث اکباتان در حوزه سبک زندگی بتواند منجر به افزایش تمایل مخاطبان به مطالعه و فرهیختگی در استان شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مشکلات فرهنگی و اجتماعی در هرمزگان در مقایسه با سایر استان ها به توان۲ می باشد، گفت: با توجه به اینکه میراث اکباتان از ظرفیت بالایی برخوردار است امیدوارم با بهره گیری از کارشناسان زبده بتواند راهبردهای کاربردی و اثرگذاری در این حوزه ها را شاهد باشیم به گونه ای که رفتارهای ناصحیح، تصحیح و رفتارهای صحیح پررنگ تر شوند.

"محمد دلپسند" معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان و مدیر خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج فارس به عنوان آخرین سخنران این مراسم، اظهار داشت: انتشار نشریه ای جدید در فضای متنوع مطبوعاتی استان با یک صدای متفاوت و اثرگذار تکاپویی شیرین اما تجربه ای سخت است.

وی در تشریح سختی کاری که تیم رسانه ای میراث اکباتان با آن روبه رو خواهند بود، اذعان داشت: محور اصلی فعالیت این نشریه (سبک زندگی) به لحاظ موضوعی جای کار فراوان دارد اما سختی کار در چگونه پرداختن به موضوعات روزانه ای است که در زندگی  خانواده ها اتفاق می افتد و  تبدیل آنها به محتوای رسانه ای برای مخاطبان است.

به اعتقاد مدیر خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج فارس، انتشار رسانه های تخصصی در همه استانهای کشور، با چالش نیروی تخصصی و نویسندگان توانمند رو به روست که متاسفانه چالش همیشگی برای رسانه های تخصصی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: سبک زندگی به خودی خود مفهوم جدیدی در عرصه مطبوعات محسوب می شود، به گونه ای که حتی تعریف این موضوع نیز با محدودیت هایی مواجه است و طبیعتا تولید محتوا را سخت تر می کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان با اشاره به پیامدهای مثبت فضای رقابتی و تکثر رسانه ها اظهار داشت:اگر پیام اصالت داشته باشد و بر اساس نیازسنجی مناسب از مخاطبان تولید محتوا شود، از فضای مجازی به هیچ وجه نباید هراس داشت.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم با حضور مسئولان و فعالانه رسانه ای، نسخه چاپی و الکترونیکی شماره نخست دوماهنامه میراث اکباتان به عنوان نخستین مجله سبک زندگی و کسب و کار در این استان رونمایی شد.

پخش تیزر معرفی این مجله و ثبت عکس یادگاری گروهی از مهمانان نیز از دیگر برنامه های مراسم رونمایی از مجله میراث اکباتان بود./

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید