خبر فوری
هرمزبان:معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان از تولید بیش از ۱۸ هزار تن میگو برای امسال خبر داد.

پیش بینی تولید ۱۸ هزار تن میگو پرورشی در هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،کریمی معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۸ هزار تن میگو از استخر‌های پرورشی این استان برداشت شود.
وی گفت: امسال سطح زیر کشت مزارع پرورش میگو با افزایش هزار و ۲۰۰ هکتار به ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار رسیده است.
معاون آبزی پروری اداره کل شیلات هرمزگان افزود: زمین‌های استعدادیابی شده منطقه کرگان از توابع میناب درقطعه‌های ۲۰ هکتاری به متقاضیان بومی دارای مجوز پرورش میگو درحال واگذاری است.
کریمی گفت: در حال حاضر حدود ۲ هزارو ۴۵۰ نفر بطور مستقیم در سطح ۴ هزارو ۸۰۰ هکتار از مزارع پرورش میگوی این استان فعالیت دارند.
میگوی مورد استفاده درسایت‌های پرورشی هرمزگان از نوع ‘وانامی’ است که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری‌ها و داشتن دوره رشد کوتاه مدت است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید