خبر فوری

خادمان نوروزی سفرهای دریایی هرمزگان از سوی معاون وزیر راه تقدیر شدند

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، "محمد راستاد" در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: در سال جدید باید بتوانیم نسل جدید امکانات گردشگری دریایی را معرفی و عملیاتی کنیم و این فرهنگ را جا بیندازیم که مردم احساس کنند با ایمنی بیشتر و آسایش بهتری می توانند گردشگری ساحلی داشته باشند.

وی خارج سازی صندلی های غیر ایمن از فهرست سفرهای دریایی نوروزی امسال در استان هرمزگان را اقدام شایسته ای برشمرد و خاطرنشان کرد: در گردشگری دریایی ایمنی و آسایش مردم باید در اولویت باشد و این هدف را باید با تمام ابزار و امکاناتی که در اختیار داریم، میسر کنیم.

"هادی حق شناس" معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رتبه بندی استان ها به لحاظ تعداد سفرهای دریایی چنین گفته است: « حدود 64 درصد سفرهای دریایی در استان هرمزگان انجام شده است که بر همین اساس، این استان از جهت جذب توریست دریایی رتبه نخست دارد.»

شایان ذکر است، بالغ بر 25 نفر شامل مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، جانشین معاون دریایی این اداره کل، مدیران بنادر مسافری و جمعی دیگر از دست اندرکاران طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 97 استان هرمزگان، به پاس رقم زدن میلیون ها سفر بدون حادثه درمهم ترین استان ساحلی و دریایی کشور لوح سپاس خود را از معاون وزیر راه و شهرسازی دریافت کردند.

گفتنی است، طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی در استان هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها که همه ساله از 25 اسفند گذشته آغاز شده و تا پایان روز 17 فروردین ماه جاری ادامه داشت؛ طی این سه هفته خوشبختانه هیچ حادثه ناگوار دریایی در بنادر مسافری به وقوع نپیوست و میلیون ها مسافر دریایی سفری ایمن و آرامش بخش را در آغازین روزهای بهاری امسال تجربه کردند.

طی تعطیلات نوروزی 97، ترابری جمعیتی نزدیک به چهارمیلیون و 330 هزار نفر سفر از طریق 13 بندر مسافری استان هرمزگان به ثبت رسید و جابجایی 578 هزار و 744 دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت انجام شد.

واحد اطلاعات و اخبار

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید