خبر فوری

تظاهرات علیه بدحجابی

رخدادهای 30 فروردین 64

چکیده:

آیت الله خامنه ای: این قابل قبول نیست که در لباس اظهار نظر علیه مصالح کشور و ملت شایعه پراکنی شود.

 

اگر دیدید کسی در لباس حزب الله دست به کاری می زند که مسئولین آن را تاکید نمی کنند بدانید آنها از شما نیستند.

 

آیت الله مشکینی: ادعای صلح خواهی صدام نشانه ضعف اوست.

 

تظاهرات علیه بدحجابی همچنان در تهران ادامه دارد.

 

آیت الله خامنه ای: حزب الله باید خلوص، انصاف و عدل را در کنار حضور در صحنه حفظ کند

آئین عبادی سیاسی نماز جمعه تهران با حضور امت حزب الله و جمع کثیری از پرسنل نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به امامت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با هشدار به فرصت طلبان و شایعه پراکنان گفت: ورشکستگان سیاسی و یک عده معلوم الحال از آزادی و فرصتی که انقلاب به آنها داده استفاده می کنند و شایعه پراکنی می کنند و جنگ و مسئولین را زیر سئوال می برند و در مورد مسائل اسلامی اظهار نظر ناشیانه می کنند و از اینها بیش از این انتظار نداریم.

امام جمعه تهران افزود: حتی یکی از این آقایان از محب جمهوری اسلامی استفاده کرده و در زمان دولت موقت در هیئت دولت می گفت این شعار مرگ بر آمریکا چیست که مردم می گویند.

رئیس شورای عالی دفاع با هشدار به کسانی که خواهان صلح ذلت بار هستند گفت: ملت ما با ایثار جان و مال خود در راه جنگ اجازه نمی دهند که یک عده بیایند اینطور وسوسه آفرینی کنند و خواست مردم را تحقیر کنند. هشدار می دهم به آن کسانی که سعی می کنند از آزادی و لطف جمهوری اسلامی سوء استفاده کنند این قابل تحمل نیست. اگر قرار باشد در لباس اظهار نظر علیه مصالح کشور و ملت شایعه پراکنی شود این قابل قبول نیست.

امام جمعه تهران در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: اگر دیدید کسی در لباس حزب الله دست به کاری می زند که مسئولین آن را تاکید نمی کنند بدانید آنها از شما نیستند حزب الله باید خلوص، انصاف و عدل را در کنار حضور در صحنه حفظ کند.(1)

 

آیت الله مشکینی: ملت اجازه بازگشت دوباره به امثال رجوی و بنی صدر را نمی دهد

در دومین روز از هفته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نماز عبادی سیاسی جمعه شهر قم به امامت آیت الله مشکینی در مدرسه امام صادق (ع) و خیابان های اطراف اقامه شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به موضوع جنگ تحمیلی و ادعای صلح طلبی صدام گفت: الان صدام در گل گیر کرده و می ترسد. بنابراین به تمام دنیا می گوید که بیائید به ایران بگوئید صلح کند و این نشانه ضعف صدام است.

آیت الله مشکینی در رابطه با توطئه دشمنان انقلاب و گروهک ها در محله 13 آبان تهران نیز گفت: شما ای منافقین، ای اقلیت و ای ضد انقلابیون اگر خدای ناکرده امام ما و رئیس جمهور ما و دیگر سران کشور از دست ما بروند این ملت اجازه نخواهند داد امثال رجوی و بنی صدرها بیایند و سلطنت بکنند و این ملت به شما اجازه نخواهد داد. پس بیائید و ملت ایران را بشناسید.(2)

 

ادامه تظاهرات علیه بدحجابی

در حالی که بیش از یک هفته از آغاز تظاهرات موتورسواران علیه بی حجابی و فساد اخلاقی می گذرد این تظاهرات طی 72 ساعت گذشته نیز ادامه یافت. در همین رابطه صدها نفر در خیابان های ولی عصر و دکتر فاطمی در یک راهپیمایی خواستار شدت عمل بیشتر نهادهای قانونی با مساله بی حجابی و فساد اخلاقی شدند. تظاهر کنندگان که توسط تعدادی موتور سوار همراهی می شدند در چند نقطه از جمله میدان ولی عصر و مقابل وزارت کشور به ایراد سخنرانی پرداختند.

گزارش های رسیده حاکیست تظاهرات موتور سواران علیه بی حجابی طی سه روز گذشته در اکثر نقاط تهران در ابعاد گسترده ای ادامه داشته و در جریان چند درگیری نیز چند نفر مجروح و دستگیر شدند. لازم به تذکر است تظاهرات اخیر موتور سواران در تهران از سوی وزارت کشور غیر قانونی اعلام شده بود و کمیته انقلاب اسلامی اعلام کرده بود که به علت غیرقانونی بودن تظاهرات از آن جلوگیری خواهد کرد. دایره امر به معروف و نهی از منکر نیز این تظاهرات را به  ضرر انقلاب خوانده بود.(3)

منابع:

1. کیهان، 31 فروردین 64، ص 6
2. اطلاعات، 31 فروردین 64، ص 2
3. کیهان، 31 فروردین 64، ص 2

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید