خبر فوری

هشدار روسیه به فیس‌بوک درباره همکاری نکردن با مسکو

هشدار روسیه به فیس‌بوکبه گزارش هرمزبان به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس سازمان نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه‌های جمعی روسیه (روسکومادزور) در مصاحبه‌ای با روزنامه «ایزوستیا» گفت اگر فیس‌بوک تا انتهای سال 2018 نتواند پایگاه اطلاعاتی شهروندان روسیه را در این کشور مستقر کرده و خود را با قوانین روسیه مطابقت دهد، ممکن است در این کشور مسدود شود.

«الکساندر ژاروف»، رئیس روسکومادزور در مصاحبه خود گفت: «ما تا قبل از پایان سال 2018 عملکرد این شرکت را بررسی خواهیم کرد. چندین نکته وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. قرار دادن پایگاه اطلاعاتی شهروندان روس در این کشور، حذف تمام محتواهای غیرقانونی و رعایت قوانین دیگر از جمله این موارد است. اگر این شرکت در انجام تمام نکات ذکر شده یا برخی از آن‌ها ناکام بماند یا دولت روسیه هیچ نشانی از قصد آن‌ها برای اعمال این نکات دریافت نکند، ما مشخصا مسئله مسدود کردن این شبکه اجتماعی را پیش خواهیم کشید.»

ژاروف در ماه فوریه با نمایندگان فیس‌بوک در مسکو دیدار کرد تا در مورد تطابق این شرکت با هنجارها و الزامات قوانین روسیه بحث کند. او در مورد بازرسی جامع از فیس‌بوک در نیمه دوم سال 2018 به این شرکت اطلاع داد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید