خبر فوری

اراده‌ای برای برخورد با مرتضوی وجود ندارد/ ریگی را در آسمان گرفتیم پس می‌توانیم مرتضوی را هم بگیریم

«عبدالله ناصری»، مشاور رییس دولت اصلاحات، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در خصوص گم شدن سعید مرتضوی گفت: با توجه به اشرافی که دستگاه های امنیتی و قضایی روی این دست متهمان و پرونده ها دارند، یافتن و دستگیر کردن قاضی مرتضوی کار مشکلی نیست، همان گونه که در گذشته نیز توانایی خود را به رخ همگان کشیده اند.

او ادامه داد: هیچ کس فراموش نمی کند که ضابطین امنیتی، عبدالمالک ریگی، تروریست شرق کشور را به چه شکل دستگیر کردند و چگونه او را از آسمان به زمین آوردند. با توجه به ممنوع الخروج بودن سعید مرتضوی و شهرتی که او در سطح جامعه دارد پنهان شدن او غیرممکن بوده و تنها نتیجه ای که می توان در این خصوص گرفت این است که اراده کافی برای اجرای حکم او وجود ندارد.

او تاکید کرد: در دنیای امروز تمام تحرکات و فعالیت های یک شخص قابل رهگیری است و یافتن یک مجرم برای دستگاه قضا به هیچ وجه پیچیده نیست.

ناصری با اشاره به میزان محکومیت سعید مرتضوی اظهار کرد: علاوه بر این نباید فراموش کرد که افکار عمومی هرگز بابت میزان محکومیت سعید مرتضوی اقناع نخواهد شد همچنان که در مورد پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد قانع نشد. به هر حال این افراد سمت های حساسی در نظام داشته اند و هم دین و هم قانون ما تاکید دارند، چنین افرادی بیش از عوام الناس می‌بایست مجازات شوند در حالی که احکام صادره در مورد آنها خلاف این است. هر چند این حکم نتوانسته افکار عمومی را راضی کند اما همان نیز باید سریعا اجرا شود.

مشاور رییس دولت اصلاحات در خصوص جریمه و تنبیه مرتضوی به دلیل تأخیر در معرفی خود بیان کرد: در گذشته و به خصوص در حوادث سال 88، قوه قضاییه متهمانی که خود را دیر به زندان معرفی می کردند، جریمه در نظر می گرفت اما نوع صدور حکم و اجرای آن در مورد سعید مرتضوی نشان می دهد که جریمه او به دلیل تاخیر در معرفی خود تقریبا محال است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید