خبر فوری

تلگرام زمینه‌های آشفتگی هویت رابرای نوجوانان فراهم می‌کند

سرهنگ آدینه لو رئیس پلیس فتای استان زنجان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه روز به روز همه گیر‌تر می‌شوند و یکی از اولین و معروف‌ترین این شبکه‌ها تلگرام است گفت : یکی ازدلایل حضور افراد برای عضویت در گروه‌های مختلف تلگرام این است که با حضور در این فضای مجازی می‌توانند با افراد مختلف در تعامل باشند، ارتباطات اجتماعی شان را گسترده‌تر کنند، به مسافرت بروند و دسته‌ای از کمبود هایشان برطرف شود.

سرهنگ آدینه لو با اشاره به اینکه بیشترین پهنای باند اینترنت توسط تلگرام اشغال شده است افزود: حضور در فضای تلگرام ایمن نیست به طوری که این روز‌ها تلگرام بستر بیشترین جرائم اقتصادی و اخلاقی در جامعه و همین طور دراستان ما است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عضویت در گروه‌های تلگرام، وابستگی روانی به این گروه هاست، افزود: بسیاری افراد از نظر روانی طوری به گروه وابسته می‌شوند که نمی‌توانند یک لحظه هم از آن دست بکشند، بنابراین در موقعیت‌های مختلف به دنبال این هستند که خودشان را به گروه برسانند و تبادل نظرات را از دست ندهند، در چنین شرایطی زندگی عادی فرد مختل شده و مشکلاتی برایش پیش می‌آید.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت : آسان شدن و هزینه پایین دسترسی، تنوع و جذابیت بالای سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی به خصوص تلگرام باعث شده است کاربران زمان قابل توجهی از اوقات روزانه شان را دراین فضا سپری کنند و رفته رفته دچار اعتیاد اینترنتی شوند که طبق آمار‌ها این اعتیاد بین دختران بیشتر از پسران است.

سرهنگ آدینه لو افزود: استفاده خارج از حد متعارف از اینترنت باعث وابستگی شدید روانی و فکری کاربر می‌شود به طوری که بعضی ازکاربران به یک فضای غیر واقعی پناه برده و در آن زندگی می‌کنند که در این میان سودجویان نیز از طریق اینترنت به راحتی کالاهایشان را تبلیغ می‌کنند، خبر‌های دروغین و پیام‌ها مورد نظرشان را برای جوامع می‌فرستند، ابهت فرهنگی و دینی خانواده‌ها را می‌شکنند و زمینه‌های آشفتگی هویت رابرای نوجوانان فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه با کاهش سن، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تلگرام و اعتیاد به آن افزایش می‌یابد گفت: در این بین با کوچک‌ترین غفلت و نا آگاهی والدین، راه برای انواع انحرافات و آسیب‌های اخلاقی، فرهنگی فرزندان جامعه باز شده و موجب سقوط فرزندان از درجات بلند معنویت خواهد شد که طبق آمار‌ها بیشترین کاربران تلگرام در استان زنجان در رده سنی ۱۳ تا ۲۱ سال می‌باشد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه ایران بیشترین کاربران تلگرامی را دارد و کشور‌های غربی تمایل چندانی به استفاده ازاین شبکه اجتماعی ندارند افزود: انزوای اجتماعی، احساس تنهایی در بین کاربران، افزایش رفتار‌های پرخطر جنسی، بلوغ زودرس جنسی و تنوع طلبی جنسی، ایجاد مشکلات در روابط زناشویی با بروز پدیده خیانت زوجین با یکدیگر با داشتن رابطه آزاد با جنس مخالف در تلگرام، گسست بین اعضای خانوادگی که نتیجه آن افزایش رشد طلاق، ترویج روابط نامشروع، ترویج مد و پوشش‌های غیر متعارف در بین جوانان و نو جوانان، ترویج سبک زندگی غربی در بین کاربران از آثار این شبکه اجتماعی است.
سرهنگ آدینه لو خاطر نشان کرد: سرور این شبکه اجتماعی در آریکا، انگلستان و عمارات قرار دارد و یک سرور جاسوسی است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید