عدم ایمنی سفر به بنادر امارات از هرمزگان/تردد شناورها ممنوع شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از هواشناسی هرمزگان، روز یکشنبه پدیده غالب جوی استان هرمزگان گذر ابر، غبار محلی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق در ارتفاعات استان است.

در ساعات بعدازظهر و شب با افزایش سرعت باد و گردوغبار بر روی شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز، بخش‌هایی از دریای عمان، سواحل و جزایر پیش‌بینی می‌شود.

دریا در بعدازظهر متلاطم و نسبتاً مواج خواهد شد و توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی و قایق‌های تفریحی از تردد در ساعات بعدازظهر و شب خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد. از نظر دمایی تا اواسط هفته جاری، روند ملایم افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

شرایط جوی با بادهای شمال غربی تا جنوب غربی در نواحی غربی و مرکزی هرمزگان از جمله نواحی بحرانی شامل کیش، چارک، آفتاب، لاوان، هندورابی، لنگه، کنگ، ابوموسی، سیری، جزایر تنب و فارور، جنوب قشم، هنگام، لارک و اطراف هرمز شرایط نامساعدی را ایجاد کرده است.

طبق اعلام هواشناسی هرمزگان سفر به بنادر امارات از مبدأ هرمزگان تا صبح دوشنبه فاقد ایمنی خواهد بود. حتی فعالیت شناورهای صیادی در بنادر هرمزگان با ممنوعیت روبرو شده است.

هواشناسی هرمزگان در ادامه اطلاعیه صادره اعلام کرده است: در بنادر مرکزی هرمزگان شاهد بادهای شمال غربی تا جنوب غربی و سرعت باد ۸ تا ۱۸ و در ساعات عصر و بخصوص در محدوده دریایی جنوب قشم، لارک و هنگام و اطراف هرمز تا ۲۸ نات و ارتفاع موج ۲ تا ۳ و حداکثر ۴ پا و  دید تا ۴ مایل دریایی همراه با گردوغبار محلی روبرو خواهیم بود.

همچنین در بنادر غربی هرمزگان شاهد بادهای شمال غربی تا جنوب غربی و سرعت باد ۸ تا ۱۸ و در ساعات ظهر به بعد و بخصوص در محدوده دریایی کیش، لنگه، چارک، آفتاب، ابوموسی، لاوان، جزایر تنب و فارور تا ۳۰ نات خواهیم بود و ارتفاع موج ۲ تا ۳ و حداکثر ۵ پا با دید تا ۴ مایل دریایی همراه با گردوغبار محلی خواهد بود.

در بنادر شرقی هرمزگان هم بادهای شمال غربی تا جنوب غربی و سرعت باد ۸ تا ۱۸ و در ساعات عصر و بخصوص در محدوده دریایی تیاب، میناب، سیریک، کوهستک و کرگان تا ۲۸ نات خواهد بود. ارتفاع موج ۲ تا ۳ و حداکثر ۴ پا و دید تا ۴ مایل دریایی همراه با گردوغبار محلی برای شناورها است.

همچنین طبق گزارش هواشناسی هرمزگان تردد کلیه شناورهای تفریحی در منطقه گردشگری هنگام در روز یکشنبه به دلیل وزش باد شدید و تلاطم دریا متوقف خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید