خبر فوری

انجام بیشترین سفرهای دریایی از هرمزگان/ هرمز بهشت سرمایه‌گذاران گردشگری

الله مراد ‌عفیفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه بنادر استان هرمزگان، بنادر چند منظوره است، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این بنادر وجود دارد، کاربردهای متفاوتی قابل بهره‌برداری است.

‌وی ادامه داد: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر‌ کشور، بندر کانونی کانتینری ایران است و در عین حال مدرن‌ترین بندر کشور محسوب می‌شود.

‌بیشترین سفرهای دریایی کشور از استان هرمزگان انجام می‌شود ‌

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ظرفیت‌های ‌گردشگری و مسافری دریایی در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود:‌ بندر شهید حقانی به عنوان بندر مسافری داخلی کشور در استان هرمزگان قرار دارد و ظرفیت‌های بی‌شماری ایجاد کرده است.

عفیفی‌پور با اشاره به اینکه بیشترین سفرهای دریایی کشور از استان هرمزگان انجام می‌شود، گفت: خطوط دریایی مسافری مختلف بین سرزمین اصلی و جزایر کیش، قشم، هندورابی و غیره برقرار است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: در حوزه مسافری، جزیره قشم، جزیره هرمز، جزیره لارک، جزیره هنگام، جزیره کیش و هندورابی ظرفیت‌های گردشگری دریایی هرمزگان محسوب می‌شوند، همچنین خورهای طبیعی‌ یکی از بی‌نظیرترین ظرفیت‌های گردشگری طبیعی کشور در استان هرمزگان هستند.

‌فعالیت 12 مسیر دریایی مسافری در هرمزگان

وی افزود: در حال حاضر بیش از 6 هزار صندلی شناور درجا‌ در قالب حدود 47 فروند شناوری مدرن داریم که می‌توان ادعا کرد، جزء بهترین شناورهایی است که درحوزه مسافری فعالیت می‌کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: امروز 12 مسیر دریایی مسافری داریم که از مبدأ بنادر هرمزگان است؛ بندر شهید حقانی به هرمز، به شهید ذاکری، به درگهان، بندر بهمن، بندر شهیدباهنر همچنین اتصال بندر شهید حقانی به بندر هرمز و بندر پل و لافت داریم که امروز تردد خودرو به جزیره قشم از طریق پهل و لافت انجام می‌شود. 

عفیفی‌پور افزود: مقاصد بندر چارک، بندر لنگه، بندر آفتاب هم خودرو و هم مسافر به جزیره کیش حمل می‌کنند.

‌‌ظرفیت بندر هرمز در حوزه گردشگری ارتقا یافت 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: سازمان بنادر و دریانوردی برنامه‌های مختلفی بابت ارتقای استفاده از این ظرفیت‌های گردشگری دارد، قطعاً چنین ظرفیت‌هایی موجب تحول گردشگری کشور می‌شود، به هر حال گردشگری نیز زیرساخت‌هایی می‌طلبد و با وجود آنکه سازمان بنادر، به تنهایی متولی این نوع گردشگری نیست، اما در حوزه ایفای تعهد مسئولیت‌های اجتماعی، این کار‌ها را انجام می‌دهد.

وی افزود: ظرفیت بندر هرمز در حوزه گردشگری ارتقا یافته است و امروز یکی از موارد معیشتی مردم هرمز در حوزه گردشگری است؛ با توجه به زیرساختی که سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد کرد، استقبال گردشگران به صورت روزانه از هرمز رو به رشد است، در برخی ایام 6 الی 7 هزار نفر تردد به جزیره هرمز داشتیم، در حالی که جزیره هرمز فقط حدود 5 هزار و 500 نفر ساکن دارد. 

‌هرمز بهشت سرمایه‌گذاران گردشگری

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد:‌ از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنیم، در توسعه زیرساخت‌های گردشگری حضور یابند که قطعاً پربازده خواهد بود. 

عفیفی‌پور تأکید کرد: هرمز بهشت سرمایه‌گذاران گردشگری است و ظرفیت‌های طبیعی زیادی در این جزیره وجود دارد، هرمز طبیعتی بکر و دریایی جذاب دارد و قطعاً در آینده از ظرفیت‌های بزرگ گردشگری کشور خواهد بود. 

‌وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های محتلف گردشگری در هرمزگان، بیان کرد:‌ در جزیره هنگام در حال ساخت اسکله هستیم، ‌در بندر لارک در حال لایروبی هستیم، همچنین در هرمز نیز اسکله می‌سازیم، در بندر تیاب در حال لایروبی هستیم و اسکله می‌سازیم و در خور آذینی و همچنین خور خلاصی حضور داریم و همه اینها ظرفیت‌های گردشگری مناسبی برای استان ایجاد کرده است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: البته ضرورت دارد، غیر از سازمان بنادر و دریانوردی، دستگاه‌های دیگر متولی گردشگری نیز در این حوزه ورود کرده و سازمان بنادر را یاری کنند و از همه مهم‌تر، سرمایه‌گذاری در این مناطق گردشگری، بازده بسیار مطلوبی دارد، زیرا استقبال مناسبی صورت می‌گیرد. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید