خبر فوری

باید اقتصاد کشور را از تکیه به دلار نجات داد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه ورامین طی سخنانی ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز به لطف خدا ایران اسلامی دارای ارتشی مقتدر است، که با زعامت فرماندهی کل قوا مدافع کشور است، امروز ارتش و سپاه و نیروی انتظامی که حصن حصین ایران اسلامی و خار چشم استکبار جهانی و صهیونیست ها هستند.

وی در ادامه به شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و افزود: وابستگی اقتصادی کشور، یکی از سیاست های استکباری و استعماری در طول تاریخ ایران است، آن ها همواره می خواستند و می خواهند که کشور ما که از نظر منابع خدادادی بی نظیر، یا کم نظیر است، را وابسته نگاه دارند. 

امام جمعه موقت ورامین با بیان این که در گذشته همه قدرت های استکباری بر سر ایران و حضور در این کشور منازعه داشتند، گفت: قدرت های جهان حکام سر سپرده را در ایران سر کار می آوردند، تا مانع سودجویی های آن ها نشوند، اما انقلاب اسلامی و امام بزرگوار ما بر تمام این ذهنیت ها و عملکردهای منفی خط بطلان کشید و به ملت ایران خودباوری داد و شعار کلیدی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را مطرح کرد و امروز به لطف رهبری های حکیمانه امام(ره) و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری، ایران از نظر سیاسی از مستقل ترین کشورهای جهان است.

نباید از رقابت با برندهای خارجی بهراسیم

وی ادامه داد: امروز کشور ما هیچ وابستگی به نظام سلطه ندارد و خود بر اساس مبانی فکری و اعتقادی خود تصمیم می گیرد ئ به همین دلیل امروز مورد هجمه همه جانبه از سوی دشمنان قرار داریم و دشمنان فرهنگ، اخلاق و ارزش های دینی و انقلابی ما را مورد حملات ناجوانمردانه قرار دادند و برخی هم در غفلت به سر می برند، اگرچه تا به امروز ملت رشید و انقلابی ایران با هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کردند، ولی باید با آگاهی بیشتر و بصیرت، توطئه های دشمنان را شناخته و آن ها را خنثی کنیم.

خطیب جمعه ورامین اضافه کرد: یکی از حوزه هایی که دشمنان سعی کردند، در آن ما را به بردگی بکشانند، حوزه اقتصادی است، آن ها همواره می خواستند ما را کشوری کاملا وابسته، درب های کشور برای کالاهای خارجی باز و دارای  مشکل در خلاقیت، ابتکار و اختراع بسازند، ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز در قله ای رفیع ایستادیم و در باب علم و فناوری زیر ساخت های کشور فراهم است و در زمینه های مختلف آماده پیشرفت هستیم، البته تبلیغات تخریبی دشمنان از خارج و نفوذی های داخلی آن ها سعی در وارونه نشان دادن این مطلب دارد.

وی با برشمردن موانع عدم خودباوری در کشور گفت: باور نداشتن ظرفیت های داخلی توسط برخی از مسئولان، بی اطلاعی عمومی از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی، کم کاری افراد به خصوص مدیران و مسئولان در بخش های مختلف، اعتماد به نسخه بیگانگان، عمل کردن به سیاست های بانک جهانی و کنوانسیون های بین المللی، بی توجهی به درون زایی اقتصاد، قبیله گرایی سیاسی و جناحی، عدم مبارزه جدی با فساد، اتکا به نفت، سبک زندگی مصرف گرا اسراف گر و زیاده روی در این موارد و رفاه طلبی و عدم تعصب به اقتصاد ملی از جمله موانع عدم خودباوری در کشور است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: باید با خودباوری نسبت به توانمندی کشور و نهراسیدن از برندهای خارجی و اطمینان بر این که می توانیم رقیب جدی آن ها باشیم به درون زایی اقتصاد کشور کمک می کند، باید به خود بیاییم و برای تولید کشور ارزش قائل شویم، در بسیاری از حوزه ها با اجناس خارجی رقابت داریم، اما هنوز خودمان را باور نکردیم.

هیچ کجای دنیا فضای مجازی را در اختیار بیگانگان نمی گذارند

وی خطاب به مسئولان کشور گفت: یکی از گرفتاری های ما در حوزه فضای مجازی است، در هیچ کجای دنیا فضای مجازی را در اختیار بیگانگان نمی گذارند، اما ما این حوزه را به دست کسانی سپردیم، که تحت نفوذ سازمان های جاسوسی قرار داشته و در صدد تخریب بنیان های فکری، سیاسی، اخلاقی و اعتقادی کشور هستند، گویا همه وابسته به تلگرام شده اند، چرا جوانان عزیز و خلاق ما که امروز در حوزه های پزشکی، نانو، موشکی، هوافضا و سایر عرصه ها در دنیا حرفی برای گفتن دارند در این عرصه عاجز باشند.

محمودی گفت: همه شاهدیم، از زمانی که تصمیم گرفته شد در این حوزه وارد شویم، چندین شبکه پیام رسان داخلی راه اندازی شد، که به خوبی می تواند جایگزین تلگرام و فضای مجازی بیگانه باشد، البته ممکن است نقص هایی وجود داشته باشد، ولی مگر تلگرام از ابتدا این گونه بوده است، ولی باید به خودمان بها دهیم.

امام جمعه موقت ورامین با بیان این که مقام معظم رهبری مدت ها است، در خصوص فضای مجازی دستورات اکید ارائه دادند، گفت: بباید به توصیه های ولی امر مسلمین اهمیت بیشتری دهیم.

وی با انتقاد از بی توجهی دولتمردان و سیاستگذاران به توصیه های مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری گفت: چرا در حوزه اقتصاد و بانکداری اسلامی باید شاهد این نابسامانی ها باشیم، چرا باید به دلار این قدر وابسته باشیم، باید اقتصاد کشور را از تکیه به دلار نجات دهیم. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید