خبر فوری

آنچه بر سکه گذشت

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، در حالی که در هفته‌ اخیر بیشتر توجه‌ها به سمت بازار ارز و نرخ جدید دلار بود، سکه نیز با تغییراتی محسوسی مواجه شد.

بازار سکه پیش از سال جدید با روند صعودی قیمت روبرو شده بود که دلیل عمده آن  افزایش نرخ ارز عنوان می‌شد. به طور کلی قیمت سکه بر اساس قیمت دلار و قیمت طلای جهانی تعیین می شود و با توجه به روند افزایشی قیمت دلار از مدت ها پیش قیمت سکه هم تحت تاثیر آن افزایشی شد.

پیش از تعطیلات نوروز قیمت سکه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید و در میانه‌های تعطیلات از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عبور کرد. اما پس از تحولات چند روز اخیر دلار که در شروع این هفته کلید خورد شتاب افزایشی قیمت سکه بیشتر شد، از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بعد از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رد شد و حتی در آستانه دو میلیون تومان قرار گرفت؛ رقمی که رکوردی جدید برای سکه تمام به حساب می آمد، یعنی بالاترین نرخ در تاریخ سکه.

اما در این هفته پس از تصمیم گیری در مورد نرخ دلار و تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومان از سوی دولت برای آن به عنوان دلار تک نرخی، قیمت سکه هم جهت معکوس پیدا کرد.

از روز دوشنبه به بعد قیمت سکه  از حدود یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان به یک میلیون و ۷۹۶ هزار تومان رسید تا به یکباره بیش از ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده باشد. اتفاقی که شوک تازه‌ای برای به بازار سکه بود.

همچنین در میان دیگر اقلام سکه، نیم سکه از ۹۶۰ هزار تومان به ۸۳۸ هزار تومان و ربع سکه از ۶۳۴ هزار تومان به ۵۴۵ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید