خبر فوری

یازدهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال استان هرمزگان در بندر خمیر راه اندازی شد

هرمزبان:یازدهمین دفتر پیشخوان ثبت احوال هرمزگان در شهر بندرخمیر با حضور مدیر کل ثبت احوال این استان و فرماندار خمیر آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا، مهدی عسکری‌زاده در مراسم افتتاح دفتر پیشخوان ثبت احوال بندرخمیر که با حضور فرماندار این شهرستان و دیگر مقامات شهرستانی صورت گرفت، اظهار داشت: در راستای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری دستگاه‌های دولتی باید خدمات قابل واگذاری خود را برای ارائه به مردم به بخش خصوصی واگذار کنند، ثبت احوال نیز علی‌رغم اینکه دستگاهی حکومتی به شمار می‌رود، سرانجام با احصا خدمات قابل واگذاری تصمیم بر این گرفت که بخشی از خدمات خود را واگذار کند که در این راستا 11 خدمت مربوط به این سازمان در دفاتر پیشخوان ثبت احوال قابل ارائه است.
وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی نخستین دفتر پیشخوان ثبت احوال در بندرخمیر افزود: در غرب هرمزگان علاوه بر این دفتر، در شهرستان‌های بندرلنگه و بستک نیز دفاتر پیشخوان ثبت احوال راه‌اندازی شده و در آینده‌ای نزدیک در شهرستان پارسیان نیز شاهد راه‌اندازی این دفتر خواهیم بود تا مردم بتوانند در دریافت خدمات ثبت احوال با سهولت بیشتری امور خود را انجام دهند.

عسکری‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر دفتر بندرخمیر، اداره کل ثبت احوال هرمزگان چهار دفتر در بندرعباس، در میناب و بستک هر کدام دو دفتر و در شهرهای رودان و بندرلنگه نیز هر کدام یک دفتر را‌ه‌اندازی کرده است.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه به زودی علاوه بر خدمات قابل ارائه در دفتر پیشخوان ثبت احوال بندرخمیر، ایستگاه کارت ملی هوشمند نیز در این دفتر راه‌اندازی می‌شود اضافه کرد: در بندرخمیر علاوه بر این دفتر پیشخوان، اداره پست و اداره ثبت احوال شهرستان نیز به ارائه خدمات می‌پردازند و معنای این امر این است که ظرفیت خدمات‌دهی پیرامون امور ثبت احوال نسبت به گذشته سه برابر افزایش یافته است.

عسکری‌زاده یادآور شد: همچنین در آیند‌ه‌ای نزدیک دفتر پیشخوان ثبت احوال در مرکز بخش رویدر شهرستان بندرخمیر نیز به عنوان نخستین دفتر پیشخوان بخشی کشور (نخستین دفتر راه‌اندازی شده کشور در مرکز یک بخش)، راه‌اندازی میِ‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت احوال هرمزگان در توسعه دفاتر پیشخوان و سایر خدمات مرتبط با صدور شناسنامه مکانیزه و دریافت تقاضا برای صدور کارت ملی و همچنین اجرای طرح پایلوت صدور این کارت از استان‌های پیشرو و برتر به شمار می‌رود، اضافه کرد: در حال حاضر در برخی از استان‌های مجاور مدت زمان نوبت‌دهی برای کارت ملی هوشمند چند ماه به طول می‌انجامد اما این رویه در هرمزگان در کمتر از 48 ساعت انجام می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه با توجه به رویکرد نوین ثبت احوال، در هرمزگان زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های قابل اعتنایی در باب خدمات جدید و به روز ایجاد و مهیا شده است، یادآور شد: در این استان صدور شناسنامه مکانیزه که تحت پایگاه داده‌ای جمعیت و به صورت برخط صورت می‌گیرد، در کمتر از 48 ساعت پس از اعلام درخواست و تکمیل مدارک مربوطه، ممکن شده است.

عسکری‌زاده در بخش پایانی سخنان خود از دست‌اندرکاران امور مرتبط با راه‌اندازی دفتر پیشخوان ثبت احوال در بندرخمیر قدردانی و تاکید کرد: کارکنان و پرسنل دفاتر پیشخوان نیز همانند کارکنان ثبت احوال که به عنوان پاسداران مرزهای هویتی شناخته می‌شوند، باید تمام تلاش و هوشیاری خود را در راه صیانت از مرزهای هویتی این سرزمین به کار گیرند تا شاهد سو استفاده‌های احتمالی بیگانگان از اسناد هویتی ایرانی نباشیم.

نصری فرماندار بندرخمیر نیز با اشاره به اهمیت اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور و واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی، اظهار امیدواری کرد: توسعه خدمات ثبت احوال و تحول در نحوه ارائه آن بتواند به کمک توسعه هر چه بیشتر شهرستان در امور اجتماعی و سایر حوزه‌ها بیاید.

یادآور می‌شود، دفتر مذکور با سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیون ریال و با توان اشتغال‌زایی برای چهار نفر در مرکز تجاری شهر بندرخمیر دایر شده است.

بندرخمیر نزدیک مرکز شهرستان به مرکز هرمزگان بوده و در غرب شهرستان بندرعباس قرار دارد.

 

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید