خبر فوری

فزایش 18 درصدی تردد مسافر در نوروز 97

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در  هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی با بیان اینکه طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ با موفقیت در هرمزگان به پایان رسید، عنوان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش های چندین ماهه همکاران عملیاتی و ستادی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ از 25 اسفند 96 تا 17 فروردین 97 با موفقیت اجرا و بدون هیچ گونه حادثه دریایی و بندری به پایان رسید.

وی با قدردانی از زحمات شبانه روزی خادمان نوروزی سفرهای دریایی افزود: امسال هم برگ ‌زرین دیگری در کارنامه سازمان بنادر و دریانوردی در ارائه خدمات ایمن سفرهای دریایی و گردشگری رقم خورد و در سالی که استقبال مسافران از جزایر و به خصوص جزیره هرمز بی نظیر بود، ارائه خدمات به مسافران و گردشگران بدون توقف انجام شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ادامه داد: با توجه به آمادگی تمامی واحدهای عملیاتی و خدماتی و برگزاری مانورهای منظم قبل از شروع طرح، هیچ گونه حادثه دریایی را شاهد نبودیم.

محمدحسینی رشد چشمگیر حضور گردشگران دریایی در تالاب بین المللی تیاب شهرستان میناب، خور آذینی شهرستان سیریک و خور خلاصی شهرستان جاسک در شرق هرمزگان را نشان از ظرفیت بالای این اماکن گردشگری دانست و بیان داشت: این استقبال چشمگیر عزم و اراده ای پولادین را برای رونق گردشگری دریایی به عنوان صنعتی نو پا در کشور مطالبه می کند.

وی با بیان اینکه میزان جا به جایی مسافران و گردشگران دریایی در نوروز 97 از طریق بنادر شهید حقانی بندرعباس، هرمز، تیاب میناب، سیریک و جاسک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافت، اظهار داشت: در این مدت بالغ بر 740 هزار مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان تردد داشته و از طریق این بنادر جا به جا شدند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: در نوروز 97 بالغ بر 596 هزار نفر از طریق مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به جزایر هرمز و قشم مسافرت داشتند و جا به جا شدند.

محمدحسینی اضافه کرد: همچنین 144 هزار گردشگر در نوروز 97 از تالاب بین المللی تیاب در شهرستان میناب، خور آذینی در شهرستان سیریک و خورهای خلاصی و شیلات در شهرستان جاسک در شرق استان هرمزگان بازدید کردند.

وی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای توسعه گردشگری دریایی نسبت به حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه حمایت های مادی و معنوی لازم را به عمل می آورد.

 

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید