خبر فوری

گلدهی درختان گازرخ در هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حبیب اله حاتمی معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: درختان گازرخ در هرمزگان به گل نشست.

وی افزود: گازرخ یک گونه همیشه سبز است که با آغاز بارش‌های پاییزی و کاهش شدت گرما، رشد رویشی خود را با رشد سرشاخه آغاز و تا شروع گرما رشد ادامه دارد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: گونه گازرخ درختی به ارتفاع ۱۰ تا ۴ متر، با برگ‌های پراکنده و تنک و سبز رنگ با گل‌های صورتی مایل به سفید بسیار زیبا و میوه کپسول است.
حاتمی گفت::این گونه در ایران در هرمزگان و سیستان بلوچستان، حد فاصل بشاگرد تا مرز پاکستان بین دو حد ارتفاعی ۱۰۰ تا هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا در نواحی کوهستانی و تپه ماهور می‌روید.
برگ، شاخه، میوه و پوست و تفاله میوه علوفه خوبی برای دام‌هایی نظیر بز و گوسفند است و میوه آن به عنوان آجیل، مصرفی خوراکی دارد.
گل‌های آن برای پرورش زنبور عسل و تهیه عسل دارویی بسیار مناسب است.
ساقه درخت صمغی ترشح می‌کند که سفید رنگ بوده و در برابر هوازدگی به رنگ قرمز یا قهوه‌ای در می‌آید و در چارچوب نقش و نگار روی پارچه پنبه‌ای و چیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *