خبر فوری

توصیه‌های اورژانسی به کرمانشاهیان و مسافران نوروزی در روز طبیعت

صائب مدرسی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن توصیه شهروندان به رعایت نکات ایمنی در روز طبیعت گفت: برای پیشگیری از حوادث احتمالی در این روز شهروندان نسبت به رعایت موارد توصیه شده اقدام کنند.

وی بر پرهیز از مصرف قارچ های موجود در طبیعت تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شهروندان قادر به تشخیص سمی یا غیر سمی بودن این قارچ ها نیستند، برای پیشگیری از مسمومیت از استفاده از این قارچ ها پرهیز کنند.

وی افزود: شهروندان چادرهای خود را دور از خار، خاشاک و نخاله بر پا  کرده و برای پیشگیری از ورود جانوران و حشرات، در چادر را همواره بسته نگه دارند.

این مسئول بر پرهیز از روشن کردن گازهای پیک نیکی و منقل در داخل چادر، خودرو و یا محیط های بسته تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن رعایت این موضوع ضروری و مورد تاکید است.

مدرسی گفت: چنانچه دچار گزیدگی یا خراش در اثر حمله جانوران شدید به سرعت محل زخم را با آب و صابون بشوئید و سپس به مراکز بهداشتی و یا درمانگاه ها و بیمارستان ها مراجعه کنید.

وی افزود: در زمان تردد در جاده ها به ویژه بازگشت از سفرهای نوروزی از رانندگی در هنگام خواب آلودگی و خستگی پرهیز کرده و از صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگی خودداری کنید.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از مردم خواست تا با رعایت نکات لازم مسیرهای تردد را دچار ترافیک نکنند تا چنانچه نیاز به امداد رسانی به فرد یا افرادی بود، نیروهای اورژانس بتوانند بدون فوت وقت در محل حاضر شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید