خبر فوری

ورود کشتی‌های ماهیگیری چینی به قشم تکذیب شد/ صیادان ایرانی می‌توانند وارد آب‌های بین‌المللی شوند

ورود کشتی های ماهیگیری چینی به قشم تکذیب شد/ صیادان ایرانی می‌توانند وارد آب‌های بین‌المللی شوندهادی حق‌شناس معاون دریایی سازمان بنادر در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تکذیب خبر ورود کشتی‌های ماهیگیری چینی به اطراف جزیره قشم و تیراندازی آنها به صیادان ایرانی،گفت: از روز گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه کشتی‌های ماهیگیری چینی در اطراف قشم به صیادان ایرانی تیراندازی کرده و آنها را زخمی و قایق‌ها را غرق کرده‌اند و مردم قشم خشمگین و ناراحت هستند که این موضوع را پیگیری کردیم.

وی در ادامه افزود: جزیره قشم، معاونت دریایی بندرعباس و شیلات کشور هیچکدام خبر تیراندازی کشتی چینی به صیادان ایرانی را تأیید نکردند و همچین موضوعی رخ نداده است.

حق شناس تأکید کرد: هیچ کشتی ماهیگیری چینی اجازه ورود به آب های ایران را ندارد، اما کشتی‌های ماهیگیری ایرانی می‌توانند در آب‌های بین‌المللی ورود پیدا کنند.

وی گفت: آب های سرزمین تعریف شده است و هیچ کشتی خارجی برای صید اجازه ورود به ایران را ندارد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه سازمان شیلات ایران از مدت ها قبل صید فانوس ماهیان را آغاز کرده است، گفت: تمامی شناورها برای صید این ماهیان گواهینامه و مجوز دریافت کرده اند و کار حرفه ای و صنعتی در این باره انجام می‌دهند.

وی افزود: صید این ماهیان در در آب های سرزمین ایران است و تنها برای کار صنعتی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید