خبر فوری

«گوترش» خواستار بررسی شفاف و مستقل حوادث دیروز در نوار غزه شد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار تحقیقات شفاف و مستقلی در خصوص جنایت روز گذشته رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد که منجر به شهادت ۱۷ غیرنظامی فلسطینی و زخمی شدن دست کم ۱۴۰۰ نفر شده است.

بر اساس این خبر «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که گوترش نسبت به درگیری های رخ داده میان فلسطینی ها و نظامیان اسرائیلی در نوار غزه به شدت نگران است و خواستار بررسی شفاف و مستقل این حوادث شده و از همه طرف های درگیر می خواهد که از انجام هر اقداماتی که منجر به کشته شدن تعداد بیشتری از قربانیان به ویژه غیرنظامیان شود، خودداری کنند.

از سوی دیگر «تای بروک زیرهون» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی هم نسبت به احتمال بدتر شدن اوضاع در نوار غزه هشدار داده و خواستار خودداری از هدف قرار دادن کودکان و غیرنظامیان شده است.

وی در جریان نشست اضطراری روز گذشته شورای امنیت در خصوص تحولات نوار غزه گفت: بر اساس قانون بین المللی حقوق بشر، اسرائیل باید مسئولیت های خود را برعهده بگیرد و استفاده از خشونت زیاد باید گزینه آخر باشد. وی همچنین تأکید کرد که باید دلیل کشته شدن تک تک قربانیان این حوادث مورد بررسی قرار بگیرد.

شورای امنیت در جلسه اضطراری شب گذشته که به درخواست کویت و فلسطین برگزار شده بود، به دلیل دخالت و مخالفت های آمریکا موفق نشد بیانیه ای در محکومیت اقدامات اسرائیل در نوار غزه و کرانه باختری صادر کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید