خبر فوری

راه اندازی اسکله تفریحی گردشگری خور آذینی سیریک

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،محسن ضیایی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: اسکله تفریحی گردشگری تالاب بین المللی خور آذینی سیریک راه اندازی شد.

وی افزود: اسکله تفریحی وگردشگری تالاب بین المللی آذینی به همت اداره کل بنادر ودریانوردی باهمکاری میراث فرهنگی استان برای پهلو گرفتن شناورهای سبک تفریحی جهت رفاه گردشگران دریایی نصب وراه اندازی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: با توجه به پیگیری ها و تاکید استاندار هرمزگان مراحل نصب و راه اندازی اسکله تفریحی گردشگری تالاب بین المللی خور آذینی سیریک در نوروز ۹۷ انجام شد.

تالاب بین المللی خورآذینی یکی از چهار تالاب بین المللی هرمزگان است که به دلیل وجود رویشگاه جنگل حرا و چندل به عنوان یکی از تالابهای منحصر به فرد کشور و از مکان های مهم گردشگری شناخته می شود.

این رویشگاه جنگلی به لحاظ تنوع اکولوژی و موقعیت جغرافیایی خاص، زیستگاه ارزشمند گونه های جانوری و گیاهی بوده و یکی از نواحی مهم زمستان گذرانی پرندگان در معرض خطر انقراض، همچون پلیکان پا خاکستری، حواصیل خاکستری، اکرت بزرگ و اکرت ساحلی، گیلانشاه ابرو سفید و گیلانشاه حنایی است.

تالاب بین المللی خورآذینی در فاصله 35 کیلومتری شهرستان سیریک و در فاصله 210 کیلومتری شرق بندرعباس واقع است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید