خبر فوری

سرنشینان خودرو بیشترین قربانیان حوادث رانندگی در نوروز

نزاع، بیشترین مراجعات نوروزی پزشکی قانونی / سرنشینان خودرو بیشترین قربانیان حوادث رانندگی نوروز (۳۳)علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از نزاع به عنوان بیشترین مراجعات مراکز پزشکی قانونی در نوروز نام برد و گفت: درگیری‌هایی که به دنبال تصادفات جزئی بین دو یا چند وسیله نقلیه رخ داده از جمله مراجعات پزشکی قانونی است و به علت ناراحتی و عدم کنترل، بعد از این حوادث مشاجره لفظی رخ می‌دهد و بعضاً این مشاجرات به درگیری‌های فیزیکی منجر می‌شود.
عباسی افزود: بسیاری از این درگیری‌ها همراه با آثار و علایم ضرب و جرح هستند و به دنبال آن منجر به شکایت از طرف مقابل و ارجاع به پزشکی قانونی می‌شود و در پزشکی قانونی هم مشاهده کرده ایم آنچه زمینه اولیه دعوا و منازعه و آسیب به افراد شده همان تصادف جزئی بوده است.
مدبر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تأکید بر اینکه بسیاری از حوادث رانندگی غیرعمدی هستند اظهار داشت: موارد نادری وجود دارد که در تصادفی، عمد در کار باشد و در غالب حوادث رانندگی که عمدتاً سهوی هستند، به علت تحمل پایین افراد به منازعه و تبعات بعدی آن ختم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سفر‌های برون شهری در تعطیلات نوروزی گفت: در ایامی که هستیم به علت تعطیلات نوروزی، سفر‌های برون شهری افزایش پیدا می‌کنند و حجم ترافیک خودرو‌ها بیشتر می‌شود و بالطبع وقتی مسافرت برون شهری بالا باشد و حجم خودرو در خیابان زیاد، احتمال وقوع تصادف نیز بیشتر می‌شود.
عضو شورای قضایی استان، از همه مسافران خواست در حوادث رانندگی با تحمل و سعه صدر برخورد نمایند تا ضمن طی مراحل قانونی و جبران خسارت از طریق مبادی ذیربط، خاطرات خوش سفر با وقایعی تلخ‌تر از یک تصادف تلخ نشود.

۳۴ کشته در ایام تعطیلات نوروزی96
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در ادامه با ارائه آمار کشته شدگان ناشی از تصادفات نوروزی در تعطیلات سال گذشته اضافه کرد: در سال گذشته تعداد ۳۴ کشته ناشی از حوادث رانندگی در استان به ثبت رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش داشت.

عباسی با بیان اینکه از این تعداد ۲۶ مورد مرد و ما بقی زن هستند افزود:به تفکیک محل سکونت از این تعداد ۲۶ مورد بومی و مایقی غیر بومی هستند.

ساری و میاندرود بیشترین آمار فوتی های حوادث رانندگی

وی با اشاره به شهرستان‌هایی که بیشترین تعداد فوتی در آن‌ها به ثبت رسید، گفت: شهرستان ساری و میاندرود با ۷، محمودآباد و بابل هر کدام با ۶ مورد فوتی، به ترتیب بیشترین تلفات را در ایام نوروز به خود اختصاص دادند.

عباسی سرنشین خودرو‌ها را بیشترین افرادی معرفی کرد که در حوادث رانندگی نوروز امسال جان خود را از دست داده اند، تصریح کرد: در زمان وقوع حادثه ۱۵ نفر سرنشین، عابر و راننده هر کدام ۷ و موتور سوار ۴ و دوچرخه سوار هم یک نفر هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با اشاره به کشته شدن تعداد ۲۶ مورد از فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های برون شهری و راه روستایی به هموطنان عزیز توصیه کرد که با رعایت قانون توسط رانندگان و تلاش بیشتر ادارات مرتبط از جمله راه و شهرسازی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و … شاهد کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن باشیم.

مرگ ۱۹۴ نفراز عابران پیاده در ۱۱ ماهه امسال

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد در ۱۱ ماه امسال، تعداد ۱۹۴ نفر (۱۲۳ مرد و مابقی زن) از عابرین پیاده در بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دوازده (۱۲) درصد افزایش داشت.

علی عباسی مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در یازده ماه امسال را ۵۹۸ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۰ درصد کل تلفات حوادث رانندگی یازده ماه امسال عابرین پیاده هستند.

بیشترین و کمترین سنین

این مقام اجرایی استان، بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می‌شوند، افراد بالای ۶۱ سال با ۴۸ درصد و کمترین سنین ۱۱ تا ۲۰ سال با ۲ درصد قرار دارند.

بر اساس این گزارش، ماه‌های آبان با ۲۵، اردیبهشت با ۱۹ و شهریور با ۱۸ فوتی بیشترین وآذر با ۱۱ مورد کمترین ماهی بود که این اتفاق در آن به ثبت رسید.

عباسی تصریح کرد: بالاترین آمار فوتی‌های عابران پیاده در شهرستان‌های ساری و بابل هر کدام با ۲۴ و قائمشهر با ۱۷ مورد و کمترین شهر مربوط به فریدونکنار با ۲ فوتی ثیت شده است.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از محل تصادف عابرین در محور درون شهری اتفاق افتاد، در خصوص افزایش سن سالمندی خاطر نشان کرد:این افزایش ایجاب می‌کند رانندگان در هنگام رانندگی توجه و دقت بیشتری به عابرین، بخصوص عابرین سالمند داشته باشند. چرا که سالمندان به علت وجود مشکلات مفصلی اسکلتی و در نتیجه تحرک و عکس العمل کند نمی‌توانند خود را هنگام حوادث رانندگی از مهلکه نجات دهند؛ و از طرف دیگر به علت بیماری‌های مزمن پوکی استخوان میزان شکستگی و در نتیجه بستری در بیمارستان افزایش می‌یابد که این خود ریسک مرگ و میر را در سالمندان بالا می‌برد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید