خبر فوری

کاهش ۴ درصدی حوادث جاده‌ای طی دو روز گذشته

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، سردار سرتیپ تقی مهری  در جریان سفر به شیراز گفت: امسال شاهد کاهش وقوع و شدت تصادفات جاده‌ای بوده‌ایم که این نشان از بهبود رعایت قوانین و مقررات، نظارت بیشتر پلیس و توجه مردم به هشدارها دارد.

مهری گفت: علل وقوع ۷۰ درصد از کل حوادث جاده‌ای، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی و بی‌توجهی راننده به جلو بوده است.

وی با بیان اینکه تنها ۱۱ درصد از حوادث رانندگی در محورهای روستایی حادث شده، گفت: بالغ بر ۶۰ درصد از حوادث رانندگی در ۳۰ کیلومتری شهرها حادث شده و واژگونی خودرو ۴۰ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین با اشاره به به بازدید از محورهای پرتردد فارس، خاطرنشان کرد: حجم ترافیک امسال نسبت به سال گذشته در استان فارس افزایش داشته که یک علت آن می‌تواند وضعیت جوی این استان باشد.

مهری خاطرنشان کرد: در برخی محورهای اصلی کشور نظیر ورودی مشهد مقدس و ورودی استان‌های شمالی کشور شاهد تردد بالای خودروها بوده و هستیم و این امر باعث یکطرفه شدن بعضی از محورها طی روزهای گذشته شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید