خبر فوری

آغاز سال با نام «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال»/ حماسه انتخابات و انتخاب مجدد روحانی

رویدادهای بهار 96///// آغاز سال با نام «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال»/ حماسه انتخابات و انتخاب مجدد روحانی

به گزارش هرمزبان به نقل از ایکنا، رسانه‌های کشور در سه ماهه نخست سال 1396 اخبار متعد سیاسی و اقتصادی را منعکس کرده‌اند که در ادامه به برخی از مهم‎ترین این موارد اشاره می‎شود.
فروردین 96/ سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز سال نو، در اجتماع عظیم و پر شور زائران و مجاوران حرم رضوی (ع) با تجلیل از وحدت و پایبندی ملت به ارزش های انقلاب و دلبستگی مردم به مبانی و عرصه‌های دینی، «مسائل معیشتی و اقتصادی» و «انتخابات» اردیبهشت ماه را دو موضوع مهم سال جدید خواندند و با تأکید بر ضرورت حل همه مشکلات کشور در سایه «مدیریت‌های متدین، انقلابی، کارآمد و پر انگیزه»، گفتند: تمرکز مسئولان بر تولید داخلی و مطالبه‌گری ملت در این زمینه موجب حل مشکلات فراوان بویژه «بیکاری جوانان» خواهد شد و ملت عزیز ایران در سال جدید در تحقق خواست اصلی و مهم اینجانب یعنی حضور پر شور همه واجدان شرایط در انتخابات، بر عزت و اقتدار و آبروی ایران خواهد افزود و با درخشش واقعی در انتخابات، شکوه خود را به رخ دشمنان خواهد کشید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای سال 96 را سالی مهم برای کشور از لحاظ نیاز به تحرک اقتصادی و همچنین در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دانستند و قبل از ورود به این دو مقوله مهم، در یک ارزیابی کلی از وضعیت کشور در سال 95 گفتند: در این سال اگرچه کشور دچار مشکلات اقتصادی بود اما ملت ایران خوش درخشید.
ایشان، «پایبندی و دلبستگی مردم به ارزش‌های انقلاب اسلامی» و «پایبندی به مسائل ایمانی و دینی» را دو شاخص مهم در ارزیابی حرکت ملت خواندند و افزودند: همت بلند مردم در حضور پر شور در راهپیمایی 22 بهمن و مراسم‌های دینی در سال 95 بیش از همیشه و فارغ از سلایق گوناگون سیاسی بود و سمت و سوی انقلابی و دینی حرکت ملت ایران را به رُخ دوست و دشمن کشید.
رهبر انقلاب اسلامی «وحدت ملی» در سال 95را نشاندهنده همبستگی در مسائل اساسی با وجود اختلاف نظرها در مسائل سیاسی و فرعی دانستند و گفتند: مردم ایران در مسیر انقلاب و نظام اسلامی همسو و هم‌جهت هستند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، جانباختن آتشنشانان عزیز و فداکار را از جمله حوادث تلخ در سال قبل برشمردند و خاطرنشان کردند: حوادث تلخ همیشه وجود دارد، اما مهم، وجود اراده مژده‌بخش و رو به پیشرفت در مردم است و نیاز به این اراده و اتحاد ملی، در سال جدید نیز همچنان وجود دارد.
رهبر انقلاب اسلامی سپس به مسئله اساسی و اولویت اول کشور یعنی اقتصاد اشاره کردند و با تأکید بر اینکه هدف دشمن، فشار اقتصادی بر مردم ایران با هدف دلسرد و دلزده کردن آنان از نظام اسلامی است، افزودند: البته دشمن نادان و بی ایمان، در طول سالهای طولانی به دنبال جدا کردن ملت از نظام اسلامی بوده است اما تاکنون موفق نشده و پس از این نیز موفق نخواهد شد.
ایشان، وظیفه همه به‌ویژه مسئولان در قبال این طراحی را بسیار مهم دانستند و در تبیین نقشه تبلیغاتی دشمن، گفتند: دشمن در تبلیغات وسیع خود به‌دنبال نسبت دادن کمبودهای معیشتی و اقتصادی به نظام جمهوری اسلامی است تا اینگونه وانمود کند که نظام اسلامی قادر به حل مشکلات و گره‌گشایی از زندگی مردم نیست.
پیام وزیر اقتصاد به رهبر انقلاب درباره نامگذاری سال1396
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی پیرامون نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب، عملکرد دولت در اقتصاد مقاومتی را بسیار امیدوار کننده و قابل توجه عنوان کرد.
علی طیب نیا در این پیام تصریح کرده است: سال گذشته، بر مبنای رهنمودهای حضرتعالی، دولت توانست با همکاری کلیه ارکان نظام و مشارکت مردم، گامهای بلندی برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی بردارد.
طیب نیا، رشد کمنظیر تولید ناخالص داخلی، یک رقمی شدن تورم، تامین همه نیازهای وارداتی کشور از محل درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی و تداوم تراز مثبت تجاری غیرنفتی کشور، استمرار روند کاهش وابستگی بودجه دولت به نفت، بهره‌برداری از سامانه جامع گمرکی، تکمیل طرح جامع مالیاتی، گسترش و تعمیق بازار سرمایه و افزایش اتکای تأمین مالی بنگاههای اقتصادی به این بازار، افزایش بهره‌برداری از میادین مشترک هیدروکربوری، ارتقاء امنیت غذایی با اتکای بیشتر بر تولید محصولات کشاورزی داخلی را از جمله اقدامات مهم دولت در سال 1395 و در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برشمرد.
وزیر اقتصاد تصریح کرده است: عملکرد سال گذشته در این حوزه بسیار امیدوار کننده و قابل توجه بوده البته عقبماندگی‌ها در برخی حوزه‌ها به گونه ای است که تا برآورده شدن انتظارات مردم فاصله زیادی داریم.
طیب نیا یادآور شده است: در مجموعه دولت به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع دغدغه جدی حضرتعالی در موضوع مبارزه با قاچاق و فراتر از آن تعمیق شفاف سازی در اقتصاد کشور اقدامات زیربنایی موثری آغاز و در حوزه‌هایی چون گمرک، مالیات ستانی عادلانه و مبارزه با پولشویی، گام های مهمی برداشته شده اما با وضع مطلوب فاصله داریم.
وزیر اقتصاد تصریح کرده است: تاکیدات حضرتعالی در دو مقوله تامین امنیت سرمایه گذاری و سرمایه گذاران در کشور و تحقق کامل اهداف تعیین شده در اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی با رویکرد بهبود محیط کسب و کار در ایران، بسیار دلگرم کننده و راهگشا است.
طیب نیا ابراز امیدواری کرده است، در سالی که به نام « اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» مزین شده، مسیر پیشرفت ایران اسلامی با قوت ادامه یابد تا آینده ای روشن تر را به مردم کشور وعده دهیم و شاهد تحول اساسی در تولید و اشتغال باشیم.
نام نویسی 615 نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر تهران
معاون سیاسی فرماندار تهران گفت: 615 داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی پایتخت تا پایان امروز(سومین روز نام نویسی) از طریق ستاد انتخابات فرمانداری تهران به صورت قطعی ثبت نام کردند.
علی اصغر ناصربخت در پایان کار سومین روز نام نویسی از نامزدهای انتخابات شوراها در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع نامزدهای نام نویسی شده، 527 نفرد مرد و 88 نفر معادل 17 درصد خانم هستند.
وی اظهار کرد: از مجموع نامزدهای ثبت نام شده، 79 نفر دارای مدرک دکتری، 293 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و 246 نفر نیز دارای مدرک کارشناسی هستند.
به گفته ناصربخت، 140 نفر نیز از طریق دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام اولیه کرده اند که برهمین اساس آمار نامزدهای از 700 نفر خواهد گذشت.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران از داوطلبان انتخابات شورای شهر درخواست کرد که ثبت‌نام خود را برای پیشگیری از بروز مشکل در روند انجام کارها، به روز آخر موکول نکنند.
شورای اسلامی شهر تهران در دوره فعلی(دوره چهارم) 31 عضو داشت که براساس قانون جدید و مصوب مجلس شورای اسلامی، تعداد اعضا در دوره پنجم به 21 نفر کاهش یافته است.
چاپ سوم کتاب از«خمینی تا خامنه ای» در روسیه
کتاب «از خمینی تا خامنه ای» نوشته دیمیتری ژوکوف نویسنده فقید روسیه به چاپ سوم در این کشور رسید که در برگیرنده اطلاعاتی از ایران، انقلاب و جمهوری اسلامی است.
این کتاب که چاپ سوم آن عرضه شده است، بین پژوهشگران و ایران شناسان روسی منبعی مهم برای شناخت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به شمار می رود.
یرینا ژوکوف همسر نویسنده فقید این کتاب گفته است که همسرم بین تمامی آثارش بیشتر از همه به کتاب از خمینی تا خامنه ای دلبستگی داشت.
این کتاب 192 صفحه ای افزون بر معرفی دیدگاه های بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب و تاثیرهای روشنگرانه بر معادلات منطقه ای و جهانی، در برگیرنده شرحی گذرا از ویژگی های تاریخی، طبیعی، تمدنی و فرهنگ و هنر ایرانی با تصاویر رنگی هست که با مقدمه ای به قلم مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه انتشار یافته است.

نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب
رییس جمهوری در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی، با قدردانی از بیانات راهگشای ‏معظم له در نخستین روز سال نو، گفت: بیانات راهگشای حضرتعالی مایه دلگرمی خادمان ملت و فعالان اقتصادی شد.
در بخشی از این نامه آمده است: با عرض سلام و تحیات وافره، بیانات راهگشای حضرتعالی در نخستین روز سال نو و توجه ‏ویژه ای که در نامگذاری امسال و سالهای اخیر به اقتصاد کشور داشته اید و با ابلاغ و تاکید ‏بر اجرای مستمر سیاستهای اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و اشتغال جوانان را به ‏طور خاص در دستور کار همه کارگزاران نظام قرار دادهاید؛ مایه دلگرمی ‏خادمان ملت و همه فعالان اقتصادی و موجب تشکر و قدردانی است.‏
بیشک حمایت مستمر رهبری که میتواند پایه اصلی هماهنگی همه نهادها و قوا در نظام ‏باشد، سرمایه گرانقدر دستگاههای مسئول اقتصادی در دولت است تا بر تلاش خود بیفزایند و ‏رشد حاصل شده در تولید ملی را پایدار کنند و با شتاب افزونتر در روند اشتغالزایی به دست ‏آمده، پاسخگوی نیروی عظیم جوانان جویای کار باشند.‏
اطمینان دارم که با اعتقاد عمیق دولت تدبیر و امید به سیاستهای اقتصاد مقاومتی، که به رشد ‏چشمگیر در تولید داخلی و پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی بر واردات، و شغل آفرینی کم سابقه ‏انجامیده است و با هماهنگی بیشتر در فضای حقوقی، فرهنگی و مدیریتی ‏نظام که با رهنمودهای صریح حضرتعالی در نوروز امسال حاصل خواهد شد؛ کاستیهای ‏موجود هم جبران می شود و دستاوردهای ملموستر در اشتغال جوانان و معیشت اقشار ‏کمدرآمد، کارنامه پرافتخار نظام را درخشانتر خواهد ساخت.‏
خدای بزرگ را شاکریم که ثبات، آرامش و گشایشی که با تلاش و بردباری مردم و حمایت ‏جنابعالی در اقتصاد کشور فراهم شده است، بهترین زمینه را برای گسترش سرمایهگذاری ‏اشتغالزا آماده کرده است که با تقویت امنیت سرمایه گذاری، میتواند زمینه ساز کار و ابتکار ‏سرمایه عظیم جوانان کشور شود.‏
نخستین جلسه دولت در سال جدید، به تقسیم کار ملی برای جهش در تولید داخلی و افزایش ‏اشتغال اختصاص خواهد یافت و گزارش پیشرفت کار به طور منظم به اطلاع مردم عزیز ‏و رهبری معظم خواهد رسید.‏
مزید توفیقات و دوام برکات آن جناب را از خداوند بزرگ مسالت دارم.‏
رهبر انقلاب: در مقابل کسانی که بخواهند رای مردم را در انتخابات بشکنند می ایستم
رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز فروردین ماه 1396 در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور امام رضا(ع) با مردم سخن گفتند که گزیده این بیانات در زیر می آید.

یکسال دیگر و یکبار دیگر خدای متعال این توفیق را به ما داد که در زیر سایه بقعه مبارکه علی ابن موسی الرضا علیه السلام در جمع شما برادران و خواهران حضور پیدا کنیم و ضمن همدلی و همزبانی با این آحاد جمعیت عظیم و مومن و پرشور مطالبی را در زمینه مسایل کشور، مسایل انقلاب، مسایل اصلی و اساسی در میان بگذاریم.
امسال سال مهمی برای کشور است هم به جهت نیاز کشور به یک تحرک مهم اقتصادی که ان شاء الله مسئولان کشور به آن بیندیشند و بپردازند و هم از جعت در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و استان که در جای خود بسیار مهم است.
در سال 95 با وجود این که کشور دچار مشکلات اقتصادی بود، ولی ملت ایران از دو جهت خوش درخشید. هم از جهت پای بندی به مسایل انقلاب و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی که مظهر آن پرشور بودن راهپیمایی عظیم 22 بهمن بود و اجتماعات مردم در مورد مسایل مربوط به انقلاب؛ که نشان دهنده پای بندی، شور، هیجان و دلبستگی ملت ایران به مسایل انقلاب بود.
جهت دوم پای بندی مردم به مسایل ایمانی و دینی بود. امسال به گزارش هرمزبان به نقل از مورد اطمینانی که از سراسر کشور در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر و بقیه مراسم دینی داده شد، شور، حضور و دلبستگی مردم به مسایل ایمانی از همیشه بیشتر بود. هم در قضایای مربوط به انقلاب و هم در قضایای مربوط به مسایل دینی و ایمانی حضور مردم و بروز همت های بلند مردم از همیشه بیشتر بود.
این دو جهت، سمت و سوی حرکت ملت ایران را به رخ دشمن می کشد، راهپیمایی 22 بهمن و جلسات محرم واعتکاف و راهپیمایی اربعین مربوط به سلیقه سیاسی خاص نیست، مربوط به همه ملت و سلایق گوناگون کشور است.
سمت و سوی حرکت ملت ایران، سمت و سوی انقلابی و دینی است و هویت ملت ایران را به رخ دوست و دشمن کشید.
اجتماع عمومی مردم و وحدت ملی را هم به همه نشان داد. همه قضایای سال 95 از آغاز تا انجام، این دو نشانه مهم را نشان می دهد.
هم همبستگی مردم را در مسایل اساسی زندگی با وجود اختلاف نظرها در مسایل فرعی و سیاسی گوناگون، اما در جهت اصلی که جهت نظام است مردم همسو هستند، بعد هم دلبستگی مردم را به نظام و انقلاب و مسایل دین و ایمان نشان می دهد.
البته حوادث تلخ در طول سال وجود داشت که آخرین آن جان باختن آتش نشانان بود که فداکاری کردند و حادثه تلخی بود. حوادث تلخ همیشه است. عمده این است که جهت حرکت مردم مژده بخش و نشانه پیشرفت باشد که الحمدالله وجود داشت.
این نیاز ملی امسال هم به قوت خود باقی است. هم باید اتحاد ملی خود را نشان دهند و هم باید پایبندی به انقلاب، نظام، مباحث و مسایل دینی را نشان دهند و اثبات کنند. هم باید سمت و سوی حرکت خود را به رخ دشمنان ایران و دشمنان جمهوری اسلامی و ملت ایران بکشند.
برادران و خواهران عزیز، مساله اقتصاد، مساله اولویت دار کشور است. نه فقط امسال، چند سال است که این مساله در راس اولویت های فوری کشور قرار دارد. نیاز به تحرک اقتصادی به شکل صحیح و برنامه ریزی صحیح در این چند سال محسوس بوده است که کارهایی هم شده است که به آن اشاره خواهم کرد.
لایحه عضویت ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی اعلام وصول شد
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول لایحه عضویت ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی خبر داد.

غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی با قرائت اعلام وصولی ها افزود: لایحه عضویت جمهوری اسلامی ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی اعلام وصول می شود.
وی ادامه داد: لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان درباره استفاده مشترک از 2 دروازه مرزی نیز اعلام وصول می شود.
کرملین: ایران متحد روسیه است
کاخ کرملین به مناسبت دیدار حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری دو کشور، اعلام کرد: تهران متحد مسکو است و با یکدیگر مشارکت داریم.
دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه افزود: هدف تماس ها تحکیم و تقویت روابط دوجانبه با توانمندی های بزرگ است.
وی اظهار کرد: ایران و روسیه با ریشه های تاریخی از روابطی با پیشینه ای 500 ساله برخوردارند.
پسکوف همچنین تاکید کرد: ایران یک متحد برای روسیه است و با این کشور مشارکت می کنیم و روابط بازرگانی و اقتصادی، سیاسی و امنیتی داریم که رو به پیشرفت است.
وی گفت: ایران و روسیه در عرصه های منطقه ای و مسائل مهم بین المللی با یکدیگر همکاری می کنند.
روحانی که با دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه مذاکره داشت، پس از دریافت دکترای افتخاری در دانشگاه دولتی مسکو در باره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی سخنرانی کرد.
ادای احترام به ارامگاه سرباز گمنام در باغ الکساندورف نزدیک کاخ کرملین نیز از دیگر برنامه های روحانی در این سفر دو روزه بود.
سران ایران و روسیه بیانیه «پیش به سوی همکاری های جامع راهبردی» صادر کردند
حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه در پایان دیدار و مذاکرات خود در کاخ کرملین بیانیه مشترک در عرصه های مختلف برای افزایش همکاری ها منتشر کردند.
این بیانیه 16 صفحه ای در جریان دیدار سران دو کشور منتشر شد.
این بیانیه با عنوان «پیش به سوی همکاری های جامع راهبردی» پس از پایان مراسم مبادله اسناد بین ایران و روسیه که در حضور پوتین و روحانی انجام گرفت، صادر شد.
بیانیه مشترک ایران و روسیه در برگیرنده افق و راهکارهای پیش بینی شده افزایش همکاری های دو کشور در عرصه مختلف از جمله دوجانبه و منطقه ای است.
تحقق کامل نقشه راه اجرای پروژه های همکاری تهران و مسکو، اجرای پروژه واحدهای دوم و سوم نیروگاه بوشهر، همکاری برای پایداری و ثبات بازار جهانی انرژی و تامین رشد پایدار اقتصادی، همکاری گسترده تر بین بانک ها و استفاده از ارزهای ملی دو کشور و مقابله جهانی با اندیشه تکفیری به عنوان محرک اصلی گرایش جوانان به سمت گروه های تروریستی از جمله محورهای این بیانیه اعلام شده است.
رئیس جمهوری ایران بنا به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به مسکو سفر کرد و مذاکرات سران برگزار شد.
روحانی که با دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه مذاکره داشت، پس از دریافت دکترای افتخاری در دانشگاه دولتی مسکو درباره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی سخنرانی کرد.
اعتراض ایران به تصمیم اخیر دادگاه لوکزامبورگ در توقیف دارایی بانک مرکزی
بانک مرکزی ضمن اعلام اعتراض ایران به تصمیم دادگاه لوکزامبورگ در توقیف دارایی های کشورمان تاکید کرد که این تصمیم به معنای اجرای رأی دادگاه آمریکایی نیست.

بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد که برای مقابله با این اقدام، بانک مرکزی با همکاری مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری، از امکان اعتراض و استیناف خواهی، حداکثر استفاده را به عمل خواهد آورد.
پوتین دستور امضای پروتکل تغییرات همکاری حقوقی با ایران را داد
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور انجام تغییرات در قرارداد کمک های متقابل حقوقی در پرونده های مدنی و کیفری با ایران و و امضای پروتکل در این زمینه را صادر کرد.

فرمان پوتین که در پی درخواست دولت برای انجام تغییرات در قرارداد مرتبط صادر شده است، روز جمعه در پورتال رسمی اخبار حقوقی روسیه منتشر شد.
پوتین همچنین به وزارت دادگستری روسیه دستور داد، پروتکل انجام تغییرات در قرارداد کمک های حقوقی متقابل دو کشور را پس از کسب توافق با ایران امضا کند.
قرارداد کمک های متقابل حقوقی ایران روسیه از جمله پایه همکاری های دو کشور در رسیدگی به پرونده های مدنی و کیفری است که مسائل مربوط به محرمانه بودن و محدودیت ها در استفاده از اطلاعات درخواستی را در بر می گیرد.
این سند همچنین موارد عدم استرداد مظنونان و متهمان بین دو کشور و دیگر مسائل را شرح می دهد.
بیانیه 235 نماینده در حمایت از فرامین رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 96
235 نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای ضمن حمایت از فرامین رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 1396 سال «اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال» ، همگام با سایر مسئولان و خدمتگزاران نظام حمایت عملی و همه جانبه خویش را برای رفع موانع قانونی در پشتیبانی از کسب و کار و تولید داخلی ونظارت صحیح و موثر بر اجرای منویات معظم له اعلام کردند.
دستور روحانی برای رسیدگی فوری به ‏خسارت دیدگان و مصدومان زلزله خراسان رضوی
در پی وقوع زلزله، رییس جمهور ضمن گفت و گو با استاندار خراسان رضوی، در جریان ‏گزارش دقیق حادثه و ابعاد و گستره خسارات آن قرار گرفت و دستور رسیدگی فوری به ‏خسارت دیدگان و مصدومان زلزله در این استان را داد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در تماس تلفنی علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی ‏و شنیدن گزارش عملکرد دستگاههای مختلف امدادی، دستور داد تا کلیه اقدامات لازم و فوری برای ‏رسیدگی به حادثه دیدگان، مصدومان و خسارات وارده از سوی دستگاههای مسوول صورت پذیرد‎.‎
رییس جمهور همچنین دستور داد تا در این راستا و در صورت لزوم از امکانات استانهای همجوار ‏استفاده شود‎.
لاریجانی: مجلس تمام قد از اشتغالزایی در کشور حمایت می کند
رئیس مجلس شورای اسلامی بر پیگیری مساله رونق اشتغالزایی در کشور در کمیسیون های تخصصی مجلس تاکید کرد و گفت: مجلس بطور تمام قد از اشتغالزایی در کشور حمایت می کند.
علی لاریجانی پس از حضور در نشست مشترک با اعضای فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: بخشی از کارها در خصوص اشتغال از طریق ‘فراکسیون اشتغال و تولید’ سامان می یابد و با توجه به این که نمایندگان از کمیسیونهای مختلف در فراکسیون اشتغال عضو هستند جمعبندی هایی در خصوص اشتغال صورت خواهد گرفت.
حدود 800 میلیارد تومان از جرایم وام های زیر 10 میلیونی بخشوده شد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مثبت دولت در بودجه 95 و افزایش 40درصدی منابع نسبت به سال 94 گفت: در پایان سال 95 حدود 800 میلیارد تومان از جرایم وام های زیر 10 میلیونی، بخشوده شد.

وزرای خارجه ایران و ایتالیا مصوبات نشست وزرای خارجه گروه 7 را بررسی کردند
وزیر امور خارجه ایتالیا در تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران در خصوص مصوبات نشست وزرای خارجه گروه 7 و مسائل بین المللی و منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر کرد.«آنجلینو آلفانو» در این گفت و گو محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان رایزنی ها و مصوبات نشست وزرای خارجه گروه 7 که اخیرا در ایتالیا برگزار شد، قرار داد.
ظریف نیز در این گفت و گو، با غیرقابل قبول دانستن حمله یکجانبه آمریکا به سوریه به بهانه واهی حمله شیمیایی، بر تشکیل کمیته حقیقت یاب برای کشف عاملان این فاجعه و جلوگیری از تکرار آن تاکید کرد.
همایش راه و اندیشه های آیت الله هاشمی برگزار شد
جمعی از فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در تهران گردهم آمدند تا در فاصله کمتر از 100 روز پس از رحلت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی راه و اندیشه های او را تبیین کنند.
این نشست با عنوان همایش «دیده بان اعتدال – یادواره تبیین راه و اندیشه های آیت الله هاشمی رفسنجانی» در تهران برگزار شد. 19 دی ماه سال 95 خبری در ایران منتشر شد که همه ایران و جهانیان را در شوک فرو برد. آیت الله هاشمی رفسنجانی درگذشت.
 ایران، روسیه و سوریه برای هماهنگی اقدام ها علیه تروریسم توافق کردند
محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم وزیران امور خارجه ایران، روسیه و سوریه در نشست سه جانبه برای هماهنگی اقدام های سه کشور علیه تروریسم ضدسوری توافق کردند.وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این خبر، نوشت: وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه روز جمعه در یک نشست سه جانبه در مسکو اوضاع نظامی-سیاسی این کشور و پیرامون آن را پس از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات بررسی کردند.

رهبر انقلاب: وظیفه فوری مسئولان کمک به آسیب دیدگان است
در پی جاری شدن سیل در استانهای آذربایجان شرقی و غربی و کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم میهنان منجر شد، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت این حادثه مصیبت بار تأکید کردند: وظیفه فوری مسئولان ذیربط، کمک به آسیب دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است.
سیف: نظام بانکی کشور در مسیر اصلاح قرار گرفته است
رییس کل بانک مرکزی گفت: نظام بانکی کشور در مسیر اصلاح قرار گرفته است اما به تنهایی نمی تواند همه اقدامات را انجام دهد و دستگاه های دیگر هم باید اقداماتی انجام دهند.
ولی الله سیف در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی درباره اقدامات انجام شده برای اصلاح نظام بانکی جهت زمینه سازی توسعه اشتغال و تولید در سال 96 افزود: آنچه مهم است نظام بانکی کشور در مسیر اصلاح قرار گیرد که البته قرار گرفته است اما نظام بانکی کارهایی را به تنهایی می تواند انجام دهد و یک سری اقداماتی است که بعضی از دستگاه های دیگر باید انجام دهند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال حجم بدهی های دولت به نظام بانکی کشور و افزایش سرمایه بانک های دولتی و خصوصی اقداماتی است که بانک مرکزی باید زمینه های آن را ایجاد کند تا عملیاتی شود.
رهبر معظم انقلاب: انتخابات باید گسترده، پرشور و با امنیت باشد
فرمانده معظم کل قوا در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفتند: امروز تقویت اقتصادی، نقطه کلیدی و دارای اولویت کشور است.
حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار فرماندهان و جمعی از یگان های نیروهای چهارگانه ارتش به مناسبت روز ارتش و نیروی زمینی با اشاره به نقش اقتدار، تواناییها و انگیزه بالای ارتش در تأمین امنیت کشور، نیروهای نظامی را یکی از مؤلفه های تأمین امنیت برشمردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با تأکید بر تأثیر عملکرد دستگاههای اقتصادی، علمی و تحقیقاتی، و آموزشی و فرهنگی در جلوگیری از به نتیجه رسیدن اهداف دشمن، اولویت درجه یک کشور را مسائل اقتصادی دانستند و گفتند: اصلی ترین وظیفه مسئولان، پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی بویژه در بخش اشتغال و تولید و تلاش جدی برای حل مشکلات معیشتی مردم و همچنین ایستادگی در مقابل ابرقدرتها و نترسیدن از تشر آنها است.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را نماد مردم سالاری اسلامی و مایه عزت و افتخار و قدرت و سربلندی دانستند و تأکید کردند: باید مردم، مسئولان و نامزدها، انتخابات را قدر بدانند و زمینه یک انتخابات پرشور و شوق و با نشاط، سالم، با امنیت و گسترده را فراهم کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با گرامیداشت روز ارتش و تجلیل از خانواده ها و همسران و فرزندان ارتشیان به عنوان همسنگران و همرزمان واقعی آنها، تعیین روز ارتش بوسیله امام (ره) را یکی از بهترین و هوشمندانه ترین اقدامات امام راحل برشمردند و گفتند: این اقدام علاوه بر مستحکم کردن پایه های ارتش جمهوری اسلامی، موجب یأس و ناامیدی بسیاری از توطئه گران، در آن زمان شد.
6 نامزد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری معرفی شدند
ستاد انتخابات کشور با صدور اطلاعیه شماره 8، اسامی 6 نامزد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری را معرفی کرد.
متن کامل اطلاعیه ستاد انتخابات کشور به این شرح است:
در اجرای ماده 60 قانون انتخابات ریاست جمهوری، اسامی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تأیید شورای محترم نگهبان قرار گرفته، به شرح زیر است:
1- سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال
2- اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن
3- حسن روحانی فرزند اسدالله
4- سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید
5- محمدباقر قالیباف فرزند حسین
و 6- سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم

اردیبهشت 96/
رایزنی ایران، روسیه و ترکیه برای سوریه در آستانه برگزار شد
رئیسان هیات های ایرانی، روسی و ترکیه ای و سازمان ملل در پایان نخستین روز نشست سوری در آستانه پایتخت قزاقستان در باره روند گفت وگوها و اوضاع سوریه رایزنی کردند.

در این دیدار که در ضیافت کاری شام غیرت عبدالرحمان اف وزیر خارجه قزاقستان انجام گرفت، حسین جابری انصاری و سدات اونال معاونان وزارت خارجه ایران و ترکیه، الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و همچنین استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور این کشور حضور داشتند.
در این شام کاری مباحث و نتیجه روز نخست چهارمین دور مذاکرات سوری آستانه، تازه ترین تحولات سوریه و برنامه های روز دوم گفت وگوها بررسی شد.
راهکارهای رسیدن به اهداف روند مذاکرات آستانه برای حل و فصل بحران سوریه که به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه از دی ماه سال گذشته آغاز شده است، نیز از محورهای این رایزنی بود.
جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران همچنین در حاشیه مذاکرات آستانه با دی میستورا، اونال، لاورنتیف و بشار جعفری سفیر و نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد جداگانه دیدار و در باره اوضاع این کشورمذاکره کرد.
نشست های دو روزه سوری آستانه با مشارکت هیات های ایران، روسیه و ترکیه سه کشور ضامن روند مذاکرات و هیات های طرف های ناظر برگزار می شود.
شکوهمند ترین دوره در توسعه کمی و کیفی برنامه های موشکی و دفاعی کشور در دولت یازدهم بوده است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دوره دولت یازدهم شکوهمند ترین دوره در توسعه کمی و کیفی برنامه های موشکی و دفاعی کشور بوده است.

سردار حسین دهقان افزود: در دولت یازدهم تا پایان سال 95در بخش تامین اعتبارهای دفاعی تا دو نیم برابر نسبت به دولت قبل افزایش داشته است.
سردار دهقان تاکید کرد: این رقم در سال96 به چهار برابر نسبت به دولت قبل می رسد.
وی خاطر نشان کرد: در دوره دولت یازدهم شکوهمند ترین دوره در توسعه کمی و کیفی برنامه های موشکی و دفاعی کشور بوده است.
ظریف: قبل از برجام ایران را بی آبرو به دنیا معرفی می کردند
وزیر امور خارجه گفت: قبل از برجام به خاطر بی تدبیری برخی، از کشورمان چهره ضد صلح ساختند و ایران را دارای مشکل حیثیتی و بی آبرو به دنیا معرفی می کردند.

محمد جواد ظریف در مراسم ایران فرهنگی در جهان امروز که دومین نشست اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان دولت یازدهم بود و با حضور وزرای خارجه، ارشاد، نفت و بهداشت برگزار شد افزود: دشمنان در گذشته قبل از تصویب برجام با ترویج ایران هراسی کشورما را جنگ طلب و تهدید صلح بین المللی معرفی می کردند؛ ایران قدرتمند را زیر پرچم ایران هراسی به بند و زنجیر بسته بودند.
رییس گروه مذاکره کننده موضوع هسته ای ادامه داد: شعار دادن شجاعت نیاز ندارد،مذاکرات بی نتیجه و هر بار همراه با یک تحریم وتهدید بزرگ، شجاعت به حساب نمی آید.
ظریف تصریح کرد: شجاعت این است که برای نخستین بار رهبر معظم انقلاب با طرح موضوع نرمش قهرمانانه و بعد تا امروز دکتر روحانی بصورت مستمر آبروی چند ساله خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
وی ادامه داد: امروز دشمنان موضوع دروغین ایران هراسی را به شکلها و شیوه های جدید دنبال می کنند.
این دیپلمات برجسته بین المللی کشور گفت: سرمای تحمیلی به مردم با حضور و مشارکت و انتخاب شایسته در سال 92 به گرما تبدیل شد.
ظریف افزود: امنیت اصلی ایران بخاطر وجود مردم همیشه در صحنه و مشارکت آنها بوده که یکبار دیگر روز جمعه با حضور در پای صندوق های رای این امنیت را ثابت خواهند کرد.
لاریجانی: دستکاری توافق هسته ای می تواند مسائل جدیدی را ایجاد کند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دستکاری کردن توافق هسته ای می تواند مسائل جدیدی را ایجاد کند البته ایران به این تعهد و توافق پایبند است.

علی لاریجانی در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با یادآوری این که در آمریکا در مورد توافق هسته ای حرف هایی زده می شود، افزود: توافق هسته ای موضوعی نبود که ایران به سقف مطالباتش برسد. این روزها در حرف ها و گفت و گوها این موضوع مطرح می شود که در توافق هسته مناقشات زیاد وجود دارد اما آنچه پذیرفت کف خواسته های ما بود.
وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت دستکاری کردن توافق هسته ای می تواند مسائل جدیدی را ایجاد کند البته ایران به این توافق و تعهد پایبند است و این به دلیل روش کار ایران است.

ابلاغ تکالیف و طرح های اولویت دار 10 دستگاه اجرایی برای اجرا در سال 96
معاون اول رییس جمهوری و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تکالیف و طرح های اولویت دار 10 دستگاه اجرایی (مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی) برای اجرا در سال 96 را ابلاغ کرد.
حسن روحانی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد
 حسن روحانی با کسب با 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای به عنوان دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون نتایج 99.7 درصد شعبات اخذ شده و تقریبا نتیجه نهایی است که تعداد آرای ماخوذه 41 میلیون و 220 هزار 131 رای است.
وی ادامه داد: حسن روحانی با 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای اکثریت آرا را کسب کرد و پیروز انتخابات است و 57 درصد آرا را کسب کرده است.
وزیر کشور یادآور شد: سیدابراهیم رئیسی نیز 15 میلیون و 786 هزار و 449 رای – (38.5 درصد آرا ) را کسب کرد.
رحمانی فضلی ادامه داد: سید مصطفی میرسلیم 478 هزار و 215 رای و سید مصطفی هاشمی طبا 215 هزار و 450 رای را کسب کردند.
روحانی: ملت بزرگ ایران! شما زمانه را به جلو راندید و نشان دادید یکپارچه هستید
حجت الاسلام و الملسمین حسن روحانی در نخستین گفت و گوی مستقیم تلویزیونی با مردم پس از پیروزی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با قدردانی از ملت ایران گفت: امیدوارم وکیل شایسته ای برای نمایندگی مطالبات شما مردم عزیز ایران باشم.
حسن روحانی در این گفت و گوی زنده تلویزیونی در برنامه ‘ اینجا ایران است’ خطاب به ملت ایران گفت: سلام و درود خالصانه من بر ملت بزرگ ایران که با حضور و مشارکت گسترده معنا دار و موثر خود در انتخابات اردیبهشت 96 گامی بلند در راه اعتلا و منافع ملی و سرافرازی ایران عزیز برداشت.
رئیس جمهوری با بیان این که’ بیش از 41 میلیون رای شما تاریخ کشور را از توقف و تردید به در آورد و ایران را در تداوم راه توسعه و ترقی خویش قرار داد’ ، افزود: شما دیروز به همه آنها که ما را به بازگشت به گذشته یا توقف در شرایط فعلی می خواندند ‘ نه ‘ گفتید و زمانه را به جلو راندید.
روحانی گفت: مشارکت تاریخی شما در پای صندوق رای فارغ از آنکه در این رقابتی ترین انتخابات تاریخ ایران به چه کسی رای دادید شگفتی ساز شد.
رئیس جمهوری گفت: اعتماد دوباره شما به اینجانب سبب شد که بار سنگین را بر دوش خویش احساس کنم و من امیدوارم وکیل شایسته ای برای نمایندگی مطالبات شما مردم عزیز ایران باشم.
روحانی ادامه داد: شما با این رای نشان دادید ملتی یکپارچه هستید که با وجود قطب بندی های سیاسی هیچ کس نمی تواند شما را به ورطه نزاع های بیهوده طبقاتی، قومیتی، فرقه ای ،قبیله ای ،شهری یا روستایی بکشاند.
رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: رای منسجم شما در همه مناطق کشور نشان داد که ‘یک ملتید’ و ‘ یک دولت’ دارید و ‘ یک رئیس جمهوری’ می خواهید که رئیس همه جمهور و صد البته خادم همه مردم باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی از حضور پرشور مردم در انتخابات تشکر کردند
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت انتخابات 29 اردیبهشت، از حضور پر شور و گسترده مردم در این انتخابات تشکر کردند.
در بخشی از این پیام آمده است: جشن حماسی انتخابات دیروز، بار دیگر گوهر درخشانِ عزم و ارادهی ملی را در برابر چشم جهانیان به جلوه آورد.
مشارکت گسترده و پرشور شما، و هجوم مشتاقانه به مراکز رأی گیری، و تشکیل صف های طولانی برای رسیدن به صندوقهای رأی در همه جای کشور، و از همه قشرهای اجتماعی، نشانه آشکار از استحکام پایه های مردم سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار بود و ایران و ایرانی را در آزمونِ میدان عمل، سرافراز و روسفید کرد.
دیروز با این حضور متراکم و افکندن بیش از چهل میلیون برگه رأی در صندوق‎ها، نصاب تازه در انتخابات ریاست جمهوری پدید آمد و پیشرفت روزافزون ملت ایران را در عرصه حضور و بروز قدرتمندانه نشان داد.
ایران اسلامی بار دیگر بدخواهان و حسودان را عقب نشانید و دل دوستان و تحسینکنندگان خود را لبریز از شادی و افتخار کرد.
پیروز انتخابات دیروز، شما مردم ایرانید و نظام جمهوری اسلامی است که به رغم توطئه و تلاش دشمنان، توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را به طور فزاینده جلب کند و در هر دوره درخشش تازهئی نشان دهد.
آزمون برجسته دیروز تنها مشارکت گسترده نبود، آرامش و متانت و نجابت شرکت کنندگان که امنیت انتخابات را تضمین کرد، نیز بخش مهمی از این آزمون خیره کننده بود.
همه قشرها، همه سلیقه‌ها، همهی گرایش‎های سیاسی در کنار هم به صحنه آمدند و دوشادوش یکدیگر به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند.
اینجانب با خشوع در برابر خدای بزرگ، جبهه سپاس بر خاک میسایم، و لطف و رحمت و پاداش شایسته برای ملت ایران مسئلت مینمایم و به پیشگاه حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه عرض سلام و اخلاص میکنم.
خرداد 96/
شورای نگهبان صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را تایید کرد
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور گفت: نامه شورای نگهبان در خصوص تایید صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری واصل شد.
سخنگوی وزارت کشور ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران امر انتخابات، بار دیگر خلق این حماسه بزرگ را به ملت شریف ایران تبریک گفت.
حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی
تعدادی از تروریستهای تکفیری در روز 17 خرداد 96 با حمله به مجلس شورای اسلامی پس از چهار ساعت عملیات نیروهای حفاظت، به هلاکت رسیدند. در این حمله 17 نفر به شهادت رسیدند که یکی از آنان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری ایکنا بود.
توجه رسانه‌های چین به دیدار «ظریف» و «وانگ یی» در اجلاس شانگهای
رسانه های چین با انتشار مطالب مختلف در خصوص اجلاس سران شانگهای در آستانه قزاقستان، توجه ویژه ای نیز به دیدار «محمد جواد ظریف» و «وانگ یی»، وزیران امور خارجه ایران و چین داشتند.
تارنماها و سایت های خبری چین نوشتند: «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در کنار ارسال پیام برای ایران در محکومیت حملات تروریستی در تهران، با همتای ایرانی خود نیز در این خصوص در حاشیه اجلاس شانگهای در شهر آستانه پایتخت قزاقستان دیدار و گفت وگو کرده است.
گزارش های می افزاید که وزیر امور خارجه چین در این ملاقات، به شدت این حادثه تروریستی را محکوم کرده و گفته است که چین تروریسم را در هر جایی و در هر شکل آن محکوم می کند.
لاریجانی: روز قدس، روز تجلی اراده ملتهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی است
علی لاریجانی در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برکات ماه رمضان این است که با دوستان از نزدیک دیدار داریم و از دیدگاه های مختلف استفاده می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شکل کار در مجلس به نحوی است که افراد را چند وجهی به بار می‎آورد به این صورت که نمایندگان مجلس هم باید با مردم ارتباط داشته باشند و نیازهای آنان را بشناسند و هم باید به مسائل اصلی کشور در حوزه های مختلف مانند سیاست، اقتصاد و فرهنگ بپردازند.
وی ادامه داد: نمایندگان مجلس مقتضیات کشور را در منطقه و سطح بین‌الملل درک می‌کنند و به همین دلیل اشخاصی که تجربه حضور در سمت نمایندگی مجلس را دارند از خصوصیات چند وجهی برخوردار می‌شوند که این برای رجال ملی کشور ارزشمند است و همچنین داشتن بینش‌های مردمی و توجه به نیازهای کشور در این حوزه بسیار مهم است.
لاریجانی خطاب به نمایندگان ادوار مجلس افزود: شما سرمایه ملی کشور محسوب می شوید بنابراین باید از خدمات و تفکر دوستانی که سابقه نمایندگی مجلس را دارند استفاده بشود البته در این راستا کانون نمایندگان ادوار در مجلس تاسیس شده و اقداماتی را داشته است.

روحانی: با فضای جدید لحن‌ها را دوستانه و برادرانه کنیم
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ضیافت افطار با رسانه ها ضمن گرامیداشت شب های قدر افزود: زمانی که پیامبر(ص)، امیرالمومنین (ع) را معرفی می کرد به همه آنهایی که در آنجا بودند گفت وظیفه دارید حادثه امروز را به آنهایی که نبودند برسانید.
وی ادامه داد: امشب هم که امیرالمومنین وصیت خود را به فرزندانش و همه روسا و بزرگان شیعه که در کنار بستر او بودند اعلام کرد این وصیت من برای شماست و همه آنهایی که این وصیت به آنها می رسد به کسانی که نیستند برسانند و ایشان با این کار وظیفه رسانه را تاکید کردند.
رییس جمهوری اظهار کرد: خود پیامبر(ص) هم رسانه بود و کار رسانه کار پیامبری و مقدسی است همانطور که رسول باید امین باشد همه رسانه ها باید واقعیت های جامعه را به خوبی به مردم ابلاغ کنند.
روحانی گفت: ایام انتخابات که ایام مهمی بود و عید سیاسی ملت ایران بود و روزها و شب های قدر برای ملت بود مردم قدر خود را و آینده خود و سرنوشت خود را رقم زدند و ساختند.
وی افزود: در حساس ترین موقعیت منطقه ای، تاریخی و جهانی در شرایطی که غرب فشار جدید بر ایران بود و در منطقه اجماع کرده بودند تا پیام تهدید را به ملت ما ابلاغ کنند و همه اربابان دستورهای جدیدی را به تروریست های منطقه داده بودند که تا تهران را باید ناامن کنند.
رییس جمهوری اضافه کرد: مردم در روز انتخابات به خوبی به صحنه آمدند و رسانه های ما هم همین طور و امشب که شب قدر است. شب گله نیست و زمان انتخابات هم سپری شده است و در شرایط امروز بیشتر باید به آینده بنگریم و به اهداف ملی و نه رقابت های دیروز نگاه کنیم.
وی گفت: روزهای پیروزی ملی برای مردم تبیین نشد. دولت چیزی نیست جز این که نماینده مردم است یکی از اشتباهاتی که رسانه ها باید تصحیح کنند می گویند رسانه طرفدار دولت است ، دولت کسی نیست جز نماینده مردم.
رئیس جمهوری افزود: مردم به پای صندوق رای می روند و هر چهارسال یکبار این اتفاق می افتند و یک نفر را انتخاب می کنند و کسی انتخاب می شود که بر مبنای قانون اساسی او رییس جمهوری همه مردم است برای وظایفی که قانون اساسی بر دوش فرد منتخب گذاشته است.
رهبر انقلاب: به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید؛ منتظر فرصت برای ضربه زدن هستند
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیئت همراه با تجلیل از وحدت و انسجام همه جریان‌های سیاسی و مذهبی عراق در مبارزه با داعش، «نیروهای مردمی» را پدیده ای مهم و مبارک و عامل اقتدار در عراق خواندند و با تأکید بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق، گفتند: باید در مقابل آمریکایی‌ها هوشیار بود و به هیچ وجه به آنها اعتماد نکرد زیرا امریکا و اذناب او، مخالف «استقلال، هویت و وحدت عراق» هستند.
ایشان با اشاره به حضور نیروهای داعش تا نزدیکی بغداد در یک مقطع از زمان، خاطرنشان کردند: اکنون داعش در حال فرار و خروج از عراق است و این موفقیت تحسین برانگیز، نتیجه وحدت و انسجام درونی در عراق و همچنین سیاست درست دولت عراق در اعتماد به نیروهای جوان و مؤمن عراق و حضور آنها در وسط میدان است.
رهبر انقلاب اسلامی به مخالفت امریکا و اذناب او با «حشدالشعبی» یا همان نیروهای مردمی، اشاره کردند و افزودند: مخالفت آمریکایی‌ها با نیروهای مردمی به این علت است که آنها می‌خواهند عراق، عامل مهم اقتدار خود را از دست بدهد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای تأکید کردند: به هیچ وجه به امریکایی‎ها اعتماد نکنید زیرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای ضمن تقدیر از رسیدن نیروهای عراقی به مرز سوریه، آن را حرکتی راهبردی و بزرگ خواندند و بر لزوم حفظ آن، تأکید کردند.
انتهای پیام

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید