خبر فوری

علی غنایی رئیس اداره بهزیستی بستک: پروژه 33 واحدی مددجویان بستک تا پایان سال افتتاح می‌شود

هرمزبان:رئیس اداره بهزیستی بستک از اتمام پروژه 33 واحدی مسکن مددجویان شهرستان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،علی غنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بستک گفت: بهزیستی بستک یک هزار و 450 مددجوی تحت پوشش دارد و 200 زن سرپرست خانوار از این اداره مستمری می‌گیرند.

وی افزود: این شهرستان 32 واحد تابع از جمله پیش دبستانی دارد که در زمینه آموزش به کودکان و کمک‌رسانی به جامعه هدف فعالیت می‌کنند.

رئیس بهزیستی بستک خاطرنشان کرد: این اداره با جدیت، اتمام پروژه مسکن 33 واحدی مددجویان را در دستور کار قرار داده و امیدواریم تا قبل از پایان سال این پروژه‌ها به اتمام برسد.

غنایی با اشاره به کمک بلاعوض 40 میلیون ریالی برای اتمام پروژه‌های مسکن مددجویان گفت: مسکن مناسب یکی از ضروریات مددجویان است که تسهیلات 150 میلیون ریالی نمی‌تواند آن را به اتمام برساند و در همین راستا بهزیستی پس از اتمام مبلغ تسهیلات و پیشرفت کار 40 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مددجویان پرداخت می‌کند.

رئیس بهزیستی بستک ادامه داد: طی چند سال اخیر بهزیستی تلاش کرده تا در زمینه‌های تأمین هزینه درمانی بیماران، کمک به خانواده‌هایی که دو قلو و چند قلو دارند، توزیع غذای گرم در برخی روستاها، ساماندهی وضعیت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولین و نیز ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به نیازمندان خدماتی ارائه کند که موفقیت‌های خوبی نیز حاصل شده است.

این مقام مسئول با اشاره به برخورد علمی با برخی از آسیب‌های اجتماعی در قالب برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی، پیشگیری از اعتیاد و طلاق گفت: نشان دادن وضعیت نابسامان برخی از پدیده‌های شوم اجتماعی می‌تواند به عنوان مسیری بازدارنده خودنمایی کند که در این زمینه تا کنون 6 نمایشگاه در شهر بستک، شهر جناح و برخی روستاهای پر جمعیت شهرستان برگزار شده و در حاشیه‌ این نمایشگاه‌ها دوره‌های متعدد آموزشی با استقبال خوب مردم همراه بوده است.

غنایی با اشاره به نقش اشتغال پایدار در کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: اشتغال در کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نقش دارد که در این راستا تا کنون سه میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات به 24 نفر از مددجویان پرداخت شده است و 40 نفر دیگر در نوبت‌های بعدی قرار دارند.

رئیس بهزیستی بستک کمپ حرفه‌ای ترک اعتیاد را یکی از ضروریات در دست اقدام شهرستان عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی کمیسیون تشخیص معلولیت، راه‌اندازی مرکز گفتار درمانی، فعال‌سازی مرکز غربالگری شنوایی نوزادان، گسترش و فعال‌سازی شوراهای توان‌بخشی، ارائه طرح نهضت مسکن مددجویان و معلولان، اتمام پروژه  30 واحدی در دست احداث، راه‌اندازی آدینه مهد و مهد حاشیه‌ای از جمله اهداف و برنامه‌های سال جاری بهزیستی شهرستان خواهد بود./خبرگزاری فارس

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید