خبر فوری

زاهدان| 250 تصادف نوروزی و مرگ 9 نفر در جاده‌های سیستان و بلوچستان

حسن شه‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از 25 اسفند تا صبح امروز 149 حادثه تصادف شهری در سطح استان گزارش شده که در پی آن 154 نفر مجروح و یک نفر نیز فوت کرده است.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: اورژانس سراسر استان در حوزه برون‌شهری نیز 103 مأموریت داشته که 123 مجروح و سه نفر فوتی از این مأموریت‌ها گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از حوادث از طرف مردم به 115 گزارش نمی‌شود و مصدومان و فوتی‌ها به صورت شخصی به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند که همین موضوع سبب تفاوت آمار اورژانس و پلیس‌راه است.

9 کشته و 40 مصدوم در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان

فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان درباره حوادث جاده‌ای جنوب استان به خبرنگار تسنیم گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی یعنی 25 اسفند تا صبح امروز 9 نفر در جاده‌های جنوب استان کشته شده‌اند.

سرهنگ ستوده با بیان اینکه 40 نفر نیز در جریان این حوادث زخمی و به بیمارستان منتقل شدند، ادامه داد: محورهای پر تصادف در این مدت "ایرانشهر- خاش، چابهار-سرباز و دلگان" بوده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به مسافران نوروزی عنوان کرد: لازم است رانندگان از منتهی‌الیه سمت راست راه حرکت کنند و از سبقت‌های بیجا و غیرمجاز در زمانی که جلوی وسیله به هر علتی در معرض دید نیست خودداری کنند.

ستوده از رانندگان خواست به حقوق یکدیگر احترام گذاشته و حق تقدم سایر وسایل نقلیه را رعایت کنند و همچنین در رانندگی صبور باشند و گذشت را شیوه خود قرار دهند.

فرمانده پلیس‌راه جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مسافران مراقبت باشند که ایمنی خود و همراهانشان را با اقدامات هیجانی و لذت‌های لحظه‌ای به خطر نیندازند، ادامه داد: رانندگان از سرعت‌های غیرمجاز بپرهیزند و شعار پرهیز از خطر، ایمنی در سفر را  همواره به یاد داشته باشند.

به گزارش هرمزبان به نقل از تسنیم، سیستان و بلوچستان به‌واسطه زیبایی‌های طبیعی و تاریخی فراوان همه‌ساله در ایام نوروز میزبان گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. این استان دارای دو اثر ثبت شده شهر سوخته و کویر لوت در فهرست آثار جهانی یونسکو است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید