خبر فوری

خدمت رسانی جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان به مهمانان نوروزی

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گروهی اعتقاد دارند برای هلال احمر نمی توان معنای واحدی پیدا کرد نام هلال احمر می تواند در جامعه برای افراد معانی مختلفی داشته باشد چرا که عده ای آن را ارگان پیشرو در ارائه خدمات امداد و نجات در حوادث و سوانح، بعضی ها تأمین کننده داروهای خاص و داروخانه های ویژه، گروهی ارائه دهنده خدمات توانبخشی و عده ای دیگر آنرا سازمانی حمایتی می شناسند.

با توجه به پیش رو بودن ایام نوروز برای آشنایی بیشتر با فعالیت جوانان هلال احمردر این ایام نوروز به سراغ علی اعمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان رفتیم .

برنامه های امسال جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان چی هست؟

 طرح‌های امداد و نجات نوروزی، طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی و طرح نیابت و طرح فرشتگان از جمله طرح هایی هست که امسال در استان برگزار میشه.

پست های ثابت و سیار که برای خدمت رسانی به  مهمانان نوروزی در نظر گرفتین چه تعدادهست؟

 14 پست امداد و نجات جاده‌ای ثابت، 17 پست موقت پست موقت با حضور حدود 113 نفر امدادگر در پایگاه‌های امدادجاده ای، خدمات‌رسانی به مسافران در ایام نوروزی را برعهده دارند.

 طرح های امسال در چه محدوده ای از استان و از چه  تاریخی  اجرا می شه و تا کی فعالیت می کنند؟

در طرح امسال در محورهای مواصلاتی جاده ای و دریایی پست های امدادو نجات نوروزی در محور شمالی (جاده بندرعباس – سیرجان)7پست ثابت و سیار، محور غربی9پست ثابت و سیار، محور جنوب و دریا 5پست و در محور شرقی 7 پست ثابت و سیار فعالیت داشتند علاوه بر پستهای یاد شده از 3 تا 8 فروردین ماه تیم امداد هوایی با یک فروند بالگرد جمعیت در مرکز استان مستقر خواهند بود،همچنین در این راستا21 دستگاه آمبولانس، 9 دستگاه خودروی نجات در تمامی محورهای مواصلاتی استان نیز آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی است.

 طرح ایمنی سلامت مسافران امسال از چه تاریخی  و با چه شعاری شروع می شود ؟

هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان هرمزگان با شعار تلاش همگانی برای بهبود رفتارهای ترافیکی “بهرفت” از 28 اسفندماه 96 آغاز و تا 16 فروردین97 ادامه خواهد داشت .

در این طرح چند جوان مشارکت دارند ؟

این طرح با مشارکت 210 جوان هرمزگانی در 17پست ثابت و سیار در مبادی ورودی و خروجی و همچنین محل های تجمع مسافران در شهرهای سراسر استان برگزار می شود.

خدماتی که جوانان جمعیت هلال احمر استان به مسافرین نوروزی در پست های ایمنی و سلامت ارائه می دهند رو نام  بیان کنید؟

تلاش در راستای بهبود رفتارهای ترافیکی، تشکیل کمپین نه به تصادفات جاده ای، برپایی ایستگاه های سلامت، برپایی خیمه های نماز، برپایی فضای دوستدار کودک، توزیع بروشور های اطلاع رسانی و راهنمایی و توزیع اقلام فرهنگی بخشی از فعالیت های ارائه شده به مسافرین نوروزی در پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی جمعیت هلال احمر استان هرمزگان است.

سایر فعالیت هایی که جوانان جمعیت هلال احمر هرمزگان در این ایام انجام میدهند چه مواردی است؟

به منظور ارتقاء کیفیت ، اثر گذاری و تنوع در ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به هموطنان مراجعه کننده به پست های ثابت و اکیپ های سیار در سراسر استان هرمزگان برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی فعالیت های هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی بر عهده جوانان عضو کانون های جوانان جمعیت هلال احمر است.

پست های ارائه دهنده خدمات در ورودی کدوم شهرستان ها برپا می شود؟

در ورودی شهرهای بندرعباس، جاسک، سیریک، میناب، رودان، حاجی آباد، قشم، بستک، پارسیان، بندرلنگه و بندرخمیر در طول اجرای طرح بصورت ثابت برپا و به هموطنان خدمت ارائه می دهند.

توضیحی در خصوص آموزش  و آمادگی جوانان جمعیت هلال احمر می دهید؟

امدادگران آموزش‌های لازم را برای خدمات مطلوب‌تر به مسافران نوروزی فرا گرفته‌اند و ایستگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر تا پایان روز 15 فروردین ماه، طرح نوروزی خدمات‌رسانی به مسافران را خواهند داشت.همچنین داروخانه جمعیت هلال احمر استان در ایام نوروز نیز فعالیت خود را به صورت شبانه روزی ادامه خواهند داد.

جمعیت هلال احمر هرمزگان در تمام محورهای استان درقالب پایگاه های ثابت و سیار حضور دارند و آنچه بیشتر در این پایگاه ها جلب توجه می کند حضور جوانانی است که برای آرامش هموطنانشان سختی کار و دوری از خانواده  را ترجیح می دهند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید