خبر فوری

شرایط جوی مناسب برای تردد شناورهای مسافربری در بنادر هرمزگان

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از هواشناسی هرمزگان، در اولین روز از بهار سال ۱۳۹۷ شرایط جوی در خلیج فارس تقریباً مطلوب و مناسب برای دریانوردی است و انتظار می رود تا روز جمعه، این شرایط بر آب های نیلگون خلیج همیشه فارس و دریای عمان، تداوم داشته باشد.

شرایط برای کلیه فعالیت های دریایی و موارد مرتبط با آن و به ویژه برنامه های گردشگری و نوروزی، مناسب و مطلوب خواهد بود.  بنادر مرکزی هرمزگان دارای شرایط بادهای شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت باد ۱۰ تا ۱۸ نات و ارتفاع موج ۲ تا ۳ پا خواهد بود و دید تا ۴ مایل دریایی همراه با گرد و غبار محلی است.

در بنادر غربی هرمزگان بادهای شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت باد ۸ تا ۱۸ نات و ارتفاع موج ۱ تا ۳ پا خواهد بود و دید تا ۴ مایل دریایی همراه با گرد و غبار محلی است.

همچنین بنادر شرقی هرمزگان بادهای شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت باد ۸ تا ۱۷ نات  و ارتفاع موج ۲ تا ۳ پا است و  دید تا ۴ مایل دریایی همراه با گرد و غبار محلی خواهد بود.

کمترین سرعت باد متعلق به مناطق دریایی خوزستان و نواحی شمالی بوشهر به حداکثر سرعت تا ۸ نات است. بیشترین سرعت باد محدود به مناطق جنوبی بوشهر تا غرب هرمزگان و همچنین ترافیک لاین تنگه هرمز به حداکثر تا ۱۳ نات است و وضعیت برای ترددهای دریایی اعم از گردشگری، مسافری، تجاری و صیادی در طی ساعات پیش رو، مناسب است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید