خبر فوری

اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی با مشارکت ۲۱۰ جوان هرمزگانی

سحررفیعی بندری معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، گفت: ۱۷ پست ثابت وسیار جوانان هلال احمرهرمزگان در ایام نوروز خدمت رسانی می‌کنند.
وی افزود:در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی ۲۱۰ جوان در قالب ۱۷ پست ثابت و سیار در ایام نوروز مشارکت دارند.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان هرمزگان با شعار تلاش همگانی برای بهبود رفتار‌های ترافیکی “بهرفت” اجرا می‌شود.

سحر رفیعی بندری افزود: تلاش در راستای بهبود رفتار‌های ترافیکی، تشکیل کمپین نه به تصادفات جاده ای، برپایی ایستگاه‌های سلامت، برپایی خیمه‌های نماز، برپایی فضای دوستدار کودک، توزیع بروشور‌های اطلاع رسانی و راهنمایی و توزیع اقلام فرهنگی بخشی از فعالیت‌های ارائه شده به مسافران نوروزی در پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از مهمترین اقدامات این طرح است.
وی ارتقاء آگاهی و تغییر نگرش شهروندان برای کاهش رفتار‌های پرخطر در مسافرت و افزایش بهداشت جسمی و روانی خانواده‌ها در طول سفر را از مهمترین اهداف طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی عنوان کرد.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: در طول اجرای این طرح اکیپ‌های سیار سحاب ” سامانه حرکت‌های امدادی و بشر دوستانه” با رویکرد زیست محیطی و سلامت مسافرین در اماکن مسافر پذیر داخل شهر‌ها راه اندازی و با اولویت پیش بینی، کنترل و مهار علل آسیب پذیری، پایش، پیشگیری و بازداری و خدمات امدادی و بشردوستانه در حوادث انسانی و زیست محیطی در ایام سفر‌های نوروزی بصورت گشت‌های پیاده و یا دوچرخه سوار فعالیت می‌کند.
رفیعی بندری گفت: به منظور ارتقاء کیفیت، اثر گذاری و تنوع در ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به هموطنان مراجعه کننده به پست‌های ثابت و اکیپ‌های سیار در سراسر استان هرمزگان برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی فعالیت‌های هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی بر عهده جوانان عضو کانون‌های جوانان جمعیت هلال احمر است.
وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های سلامت در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوء مصرف مواد مخدرافزود: ایستگاه‌های سلامت در جوار پست‌های ثابت طرح با هدف حساس سازی افراد نسبت به سلامت سفر به ویژه رفتار‌های پرخطر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و همچنین حساس سازی سالمندان جامعه نسبت به بیماری‌های ناشی از فشار خون بعنوان یکی از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور از جمله فعالیت‌های اعضاء جوان در ایستگاه‌های سلامت است.
پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در ورودی شهر‌های بندرعباس، جاسک، سیریک، میناب، رودان، حاجی آباد، قشم، بستک، پارسیان، بندرلنگه و بندرخمیر در طول اجرای طرح بصورت ثابت برپا و به هموطنان ارائه خدمت خواهند نمود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان هرمزگان گفت: هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تا ۱۶ فروردین ۹۷ در مبادی ورودی و خروجی و همچنین محل‌های تجمع مسافران در شهر‌های سراسر استان برگزار می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید