خبر فوری

برگزاری آیین آغاز عملیات اجرایی فاز یک تغزیه مصنوعی دشت گزیر در شهرستان بندر لنگه

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در  هرمزگان ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان در این مراسم که با حضور معاون فرماندار بندرلنگه ، رئیس شورای شهر ، امام جمعه موقت و تعدادی از معتمدین این شهرستان برگزار شد ، گفت : مهمترین اهداف این طرح مشارکت با مردم عزیز منطقه در راستای احیاء و تعادل بخشی دشت گزیر ، بهبود کمی و کیفی آب چاهها ، مشارکت مردم در مدیریت بهره برداری ، توسعه و اشتغال پایدار در بخش کشاورزی و در نهایت جلوگیری از مهاجرت کشاورزان به شهرها می باشد.

دکتر هوشنگ ملایی اظهار داشت : همچنین با ایجاد تشکل آب بران ، یک برنامه و راهکار (غیرسازه ای) به منظور مصرف بهینه آب ارائه می گردد و این مساله با توجه به وضعیت نامطلوب دشت گزیر و همچنین اجرای طرح تغذیه مصنوعی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود : از اقدامات و نتایج تشکل آب بران ، جلوگیری از برداشت بی رویه منابع آب ، آگاهی دادن به کشاورزان و ذینفعان در مدیریت آب است.

دکتر ملایی با اشاره به هزینه اجرای این طرح تصریح نمود : هزینه اجرای طرح فاز اول که شامل لایروبی حوضچه ذخیره آب ، بازسازی خط لوله  ، عملیات لایروبی چاه تزریقی و حفاظت دو حلقه چاه مردمی می باشد مبلغی بالغ 5/5 میلیارد ریال است.

شایان ذکر است دشت گزیر در 20 کیلیومتری شمال غرب شهر بندرلنگه با مختصات جغرافیایی2956172 تا 2966765 طول شرقی و 268458 تا 303937 عرض شمالی در زون 40 شمال شرقی قرار دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید