خبر فوری

اراک| میزگرد تخصصی "مخاطرات و پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری" برگزار شد

به گزارش هرمزبان به نقل از  خبرگزاری تسنیم از اراک، متاسفانه در سال‌های اخیر در سه‌شنبه آخر هرسال شاهد حوادث دلخراشی هستیم که در مراسم آتش‌بازی و کارها خطرآفرین توسط جوانان و نوجوانان در سطح شهرها به وقوع می‌پیوندد هستیم.

هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد که خانواده ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفاء می‌کنند.

در این راستا، یکی از عوامل  ضروری برای پیشگیری از حوادث و اتفاقات، ارتقای سطح آگاهی مردم و به ویژه‌ گروه‌های در معرض خطر است و معلومات، آگاهی‌ها، نگرش، اعتقادات و باورهای افراد در مورد هر موضوعی نظیر حوادث چهارشنبه سوری عوامل مستعدکننده رفتار سالم و پیشگیری از این حوادث را تشکیل می‌دهد که این عوامل در فرد ایجاد انگیزه می‌کنند تا رفتار خود را تغییر دهد و از بروز این حوادث جلوگیری کند.

آموزش سبب افزایش آگاهی‌ها در این زمینه می‌شود، نگرش‌های مطلوب را برمی‌انگیزد و نهایتاً مهارت‌ها و رفتارهای پیشگیری از این حوادث را تشکیل می‌دهد و هر اندازه افراد درباره عواملی نظیر ترقه، مواد منفجره و محترقه دیگر و آتش بازی، که احتمال وقوع حادثه را افزایش می دهند،  بیشتر بدانند در آن صورت بهتر خواهند توانست از احتمال وقوع این حوادث پیشگیری کنند.

در آستانه فرارسیدن چهارشنبه آخر سال، خبرنگاران خبرگزاری تسنیم استان مرکزی با دعوت از "حسن طاهراحمدی" رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، "سرهنگ شهرام امیریان" فرمانده انتظامی شهرستان اراک، "مسعود آقازیارتی" مدیرعامل آتش‌نشانی اراک در میزگردی تخصصی حوادث و مخاطرات و راهبردهای پیشگیری از این آسیب‌های چهارشنبه آخر سال را به گفت‌و‌گو نشستند.

بررسی وقایع چهارشنبه آخرسال در سال قبل، حوادث تا به امروز، اقدامات پیشگیرانه و آماده باش نیروهای خدمات رسان و امدادی در چهارشنبه سوری امسال از جمله مهمترین سرفصل‌های بحث در این میزگرد تخصصی بود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید