خبر فوری

فرمانداران و دستگاه های اجرایی بر وضعیت نمازخانه های بین راهی نظارت کنند

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، علی رئوفی در ششمین جلسه شورای فرهنگی استانداری هرمزگان با اشاره به برگزاری شایسته بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی استان هرمزگان، عنوان کرد: شورای فرهنگی استانداری هرمزگان در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در بین استانداری های کشور در گردهمایی سالانه روسا و دبیران شورای فرهنگی استانداری ها و سازمان های تابعه وزارت کشور به ریاست دکتر ناصریان معاون وزیر کشور برگزار شد، مقام برتر را کسب کرد که از تلاش های اعضای شورای فرهنگی استانداری در این رابطه قدردانی می کنم.

رئوفی اظهار داشت: تمامی شوراهایی که در استانداری هرمزگان در ارتباط با موضوعات فرهنگی فعال هستند در ذیل شورای فرهنگی تجمیع شده اند و موضوعات مرتبط با فریضه نماز، امر به معروف و نهی از منکر ، ایثارگران، بسیج صیانت از حریم امنیت  عمومی و حقوق شهروند در شورای فرهنگی تصمیم گیری و ابلاغ می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال و نوروز باستانی برتمهید مقدمات مورد نیاز جهت رفاه حال مسافران تاکید کرد و افزود: وضعیت برخی نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی مستقر در مجتمع های بین راهی استان براساس گزارش های اعلامی مناسب نیست و دستگاه های ذیربط باید با رفع نواقص وکمبود ها زمینه اقامه فریضه نماز برای برای مسافران فراهم کنند.

وی تصریح کرد: تمامی فرمانداران تابعه استان و مدیران دستگاه های ذیربط نظیر اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای استان، ستاد اقامه نماز استان، شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، میراث فرهنگی و گردشگری باید نسبت به ساماندهی وضعیت نامناسب  برخی نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی مستقر در مجتمع های بین راهی استان نظارت و رسیدگی کنند.

رئوفی گفت: تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران استان به ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران ستاد استانداری و واحد های تابعه استانداری همانند سال 96 در سال 97 با قوت در دستور کارقرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با تاکید بر عملیاتی شدن دستورالعمل هفده بندی دکتر رحمانی فضلی  وزیر کشور وتوافقنامه ابلاغی سال 96 وزارت کشور با ستاد اقامه نماز کشور، تصریح کرد: اعضای شورای فرهنگی نسبت به تحقق  دستورالعمل اجرایی 17 بندی مقام عالی وزارت و برنامه های ابلاغی سال 96 از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور جهت دستیابی به اهداف مورد نظر در ستاد استانداری و واحد های تابعه به صورت جدی این امور را پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی مرتبط با حرکت سامانه های مسافری اعم از هوایی، ریلی و زمینی به گونه ای برنامه ریزی کنند که حرکت این سامانه ها  با وقت فضیلت نماز تداخل نداشته باشند.

رئوفی با اشاره به تاکید معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور مبنی بر فعال شدن شورای فرهنگی در فرمانداری های تابعه استان، بیان داشت: فرمانداران تابعه استان با هماهنگی دبیرخانه شورای فرهنگی استانداری نسبت به فعال سازی شورای فرهنگی در فرمانداری ها جهت عملیاتی شدن برنامه های ابلاغی ستاد وزارت کشور در حوزه های توسعه و ترویج اقامه نماز ، شورای امر به معروف و نهی از منکر ، فرهنگ ایثار وشهادت ، بسیج ، ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی ذیل شورای فرهنگی استانداری جهت دستیابی به اهداف مورد نظیر اقدام کنند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید