خبر فوری

خرس سیاه یقه‌سفید همچنان درصدد فرصتی برای رهایی

هرمزبان:خرس سیاه یقه‌سفید سیرک که هنگام عکس گرفتن با تماشاچیان به طرف کارگر سیرک حمله کرد، به طرز فجیعی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،دو شب پیش، پس از پایان نمایش سیرک قهرمانی، خرس سیاه یقه سفید این سیرک که از گونه های در خطر انقراض به شمار می رود طبق روال معمول هر شب برای عکس گرفتن با تماشاچیان آماده شد اما پس از چند دقیقه به سمت یکی از کارگران سیرک حمله برد. این خرس خشمگین در برابر چشمان تماشاگرانی که برای عکس گرفتن با او  آماده شده بودند و در میانشان خردسالان هم دیده می‌شدند با استفاده از میله فلزی و چوب به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.خرس سیاه سرانجام پس از کشیده شدن طناب متصل به حلقه فلزی که برای ایجاد درد شدید و رام کردن در گوشت بینی و دهانش فرو کرده اند از غرفه عکاسی خارج و به قفس منتقل شد.


خرس سیاه یقه‌سفید همچنان درصدد فرصتی برای رهایی

 

این در حالی است که پیمان، مربی توله سگ های این سیرک دقایقی پیش از این حادثه از تجربه مشابه خود در سیرک مشهد با تماشاچیان سخن گفته بود. پیمان عمادی سالها پیش ، مورد حمله شیر سیرک مشهد که مربیگری آن را بر عهده داشت قرار گرفت. شیر سیرک مشهد که اسکار نام داشت با شلیک گلوله توسط مامور نیروی انتظامی کشته شد. تاکسیدرمی این شیر امروز در باغ وحش مشهد تحت عنوان «اسکار، شیر آدمخوار» به نمایش گذاشته شده است.
یکی از تماشاگران هنگام ترک سیرک با اشاره به فرزند خردسالش به خبرنگار فارس می‌گوید: برنامه این سیرک خصوصا برای کودکان مناسب نیست. چرا که نه تنها هیچ آیتم هنری و آموزنده ای ندارد بلکه با به نمایش گذاشتن خشونت خصوصا در بخش آخر که با میله به پشت و کمر شیرها ضربه های مکرر وارد می‌شود و آنها نعره می‌کشند و یا کتک زدن توله سگها تصویری ناخوشایند در ذهن کودکان باقی می‌گذارد که در قرن بیست و یکم آن هم در کشوری متمدن پسندیده نیست.
با این وجود یکی از جوانانی که در غرفه عکاسی سیرک با توله شیرهای تازه متولد شده عکس یادگاری گرفته بود به خبرنگار فارس می‌گوید: اینکه شیرها و خرس ها کتک می‌خورند و رام می‌شوند بسیار هیجان انگیز است و این سومین بار است که به همراه دوستانم برای دیدن این نمایش بلیت تهیه کردیم.
سیرک قهرمانی که پس از به جا گذاشتن تصاویری تلخ از حیوان آزاری از قبیل انبار کردن 30 شیر آفریقایی در قفسی کوچک در گرمای قشم و فیلم زجرکش شدن دو الاغ توسط سی شیر که بیش از بیست دقیقه به طول می انجامید، به دنبال اعتراضات مردمی و فشار رسانه ها، چندی پیش طی تعهدی محضری به سازمان حفاظت محیط زیست متعهد شد تا پایان سال 94 حیوانات را تدریجا از چرخه نمایش خارج و به باغ وحش شیراز منتقل کند. اکنون در مرحله اول، تعداد شیرهای این سیرک از 30 قلاده به 9 قلاده کاهش یافته و بجز یک خرس سیاه، دو خرس قهوه ای، یک کروکودیل، یک بز، یک میمون و دو سگ بقیه حیوانات از نمایشها حذف شده اند.

 

منبع: خبرگزاری فارس(لینک)

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید